۰
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۹

کاهش هشت درصدی تلفات جاده‌ای تا روز اول فروردین

فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه سفر به استان اصفهان از افزایش سفر و کاهش هشت درصدی تلفات جاده‌ای تا روز اول فروردین خبر داد و افزود: سرعت و خواب آلودگی ۲ عامل خطرساز در سوانح رانندگی است.
به گزارش ایسنا، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه سفر به استان اصفهان گفت: امسال با توجه به نوع آغاز تعطیلات و طرح نورزوی پلیس که از ۲۵ اسفند شروع شد، مردم خوشبختانه، بهتر و هوشمندانه سفر کردند.
وی افزود: در روز اول نوروز با حجم شدید ترافیک خودرویی در محورهای شمالی روبرو بودیم ولی بعد آرام و بار سفرها به تدریج توزیع شد.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به افزایش سفر در مدت طی شده از نوروز اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه تا روز اول فروردین هشت درصد کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور داشته‌ایم.
سردار احمدی مقدم بیشترین حجم تردد خودرویی و ترافیکی را در محورهای مشهد، اصفهان، شهرهای شمالی چون گیلان و مازنداران اعلام و تصریح کرد: در این محورها با همکاری مردم ترافیک روانی داشتیم و توقف در این محورها صورت نگرفت.
این مقام ارشد انتظامی به افزایش تصادفات در قسمت غرب تهران و سمت غربی کشور اشاره و عنوان کرد: اصلی‌ترین وقوع تصادفات در این محورها لغزنده بودن جاده به جهت بارش باران بوده ولی در مجموع کاهش هشت درصدی تلفات را داشته‌ایم.
وی سرعت، خستگی و خواب آلودگی را مهمترین مشکل اصلی سوانح رانندگی برشمرد و افزود: اگر رانندگان حوصله کنند و استراحت کافی را داشته باشند، نورزوی کم حادثه و سلامت را خواهیم داشت.
این مقام مسئول درباره این که پلیس چه طرح‌های ویژه‌ای را در جهت امنیت بیشتر مردم در این ایام به اجرا می‌گذارد، خاطر نشان کرد: در این ایام و قبل از نوروز طرح انتظامی امنیت پارکها و نقاط گردشگری ویژه نوروز را آغاز و طبیعتا بعد از اجرای عملیات‌های نورزوی اقدامات خود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و برای سال‌های اینده با پوشش مناسب و کامل‌تری طرح‌ها را به اجرا می‌گذاریم.
سردار احمدی مقدم در ادامه اصفهان را پیشتاز اقامت و اسکان سفرهای نوروزی در کشور بر شمرد و عنوان کرد: اقدامات نوروزی در این استان جزء فرهنگ بومی آنان شده و از لحاظ مهمان پذیری و اسکان مسافران نورزوی جزء برترین استان‌های کشور است.
فرمانده نیروی انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان کشور اعم از وزارت کشور، نهادها و ادارات دولتی چون شهرداری‌ها حمایت خوبی در بحث اسکان مسافران نوروزی داشته‌اند و امیدواریم با همکاری مردم و اجرای طرح‌های نوروزی توسط پلیس در ارتقاء امنیت، آسایش و رفاه جامعه بیش از پیش گام بر داریم.
کد مطلب: 26297
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *