۰
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۹
معاذ الخطیب:

آمریکا حمایت خود از معارضان سوری را به کمک مالی محدود نکند

قطر که ریاست دوره ای اتحادیه عرب را به عهده دارد از ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه عوت کرد که در اجلاس دوحه شرکت کنند و کرسی سوریه در این اتحادیه را دارا باشند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه به دعوت قطر در نشست اتحادیه عرب در دوحه حضور پیدا کردند و «معاذ الخطیب» رئیس مستعفی این ائتلاف کرسی سوریه در اتحادیه عرب را اشغال کرد.
در این نشست همچنین «غسان هیتو» نخست وزیر حکومت موقت معارضان، «جورج صبرا» و «سهیر الأتاسی» حضور دارند.
خطیب در سخنان خود در اتحادیه عرب تأکید کرد که در دیدار با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا از او خواسته که دامنه دفاعی سپر موشکی پاتریوت شمال سوریه را نیز شامل شود.
وی افزود: ما از اینکه اعلام کنیم ایالات متحده نزدیک به ۳۶۵ میلیون دلار به ما کمک کرده است شرم نمی‌کنیم بلکه از واشنگتن انتظار داریم که حمایت هایش در حد کمک مالی محدود نشود.
وی همچنین مدعی شد که حکومت سوریه در تلاش برای ایجاد جنگ های طائفه ای در کشور است و آنچه در سوریه اتفاق می افتد جنگی میان عدالت و ظلم است و واگذاری کرسی سوریه بازگشت بخشی از مشروعیتی است که مردم سوریه از آن محروم شده بودند.
خطیب از سازمان ملل خواست اقدام اتحادیه عرب را الگوی خود قرار دهند و کرسی سوریه در این سازمان را نیز به معارضان واگذار کنند.
رئیس مستعفی ائتلاف معارضان همچنین تأکید کرد که معارضان از هرگونه راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه استقبال می کنند.
در این نشست همچنین پرچم سوریه در دوران استعمار فرانسه جایگزین پرچم کنونی سوریه شده است.
کد مطلب: 26394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *