۰
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۵

یک امتیاز، سهم ایران از سفر کویت

تیم ملی فوتبال ایران برابر کویت به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک نرسید.
به گزارش ایسنا، دیدار تیم ملی ایران برابر کویت در چارچوب رقابت های مقدماتی جام ملتهای آسیا از گروه دوم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل ایران را در این بازی مسعود شجاعی در دقیقه ۴۵ به ثمر رساند. همچنین فهد عوض گل کویت را از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند.
گزارش کامل این دیدار به شرح زیر است:
در دقیقه سوم ارسال از جناح چپ ایران می توانست برای کویت فرصت مناسبی باشد که با عکس العمل خوب احمدی این فرصت برای تیم کویت از دست رفت.
در دقیقه چهار شوت سنگین صالح الشیخ را رحمان احمدی به زیبایی در اختیار خود گرفت.
در دقیقه ۱۱ حمد العنزی با یک شوت سنگین می توانست دروازه تیم ملی ایران را با تهدید رو به رو کند که شوت این بازیکن با فاصله ای اندک از بالای دروازه ایران به اوت رفت.
در دقیقه ۲۳ ارسال مسعود شجاعی را رضا قوچان نژاد با ضربه سر به سمت دروازه کویت شلیک کرد که از کنار دروازه کویت این توپ راهی اوت شد.
در دقیقه ۲۷ ضربه ایستگاهی مسعود شجاعی از زاویه ای نسبتاً بسته مستقیم به سمت دروازه کویت زده شد که نواف الخالدی با واکنشی خوب مانع از فروپاشی دروازه ی کویت شد.
ارسال پولادی از جناح چپ در دقیقه ۲۹ با ضربه سر جباری همراه شد که ضربه این بازیکن با فاصله از بالای دروازه کویت راهی اوت شد.
در ادامه بازی بیشتر در میانه ی میدان در جریان بود و مسعود شجاعی در دقیقه ۳۸ این دیدار به علت خطا بر روی بازیکن تیم ملی کویت با کارت زرد داور جریمه شد.
در دقیقه ۴۵ در حالیکه دو تیم منتظر شنیدن سوت پایان نیمه نخست بودند، با اشتباه مدافعان و دروازه بان کویت فرصت مناسبی برای تیم ملی ایران ایجاد شد و بعد از چند شوت پیاپی، مسعود شجاعی موفق شد تا گل برتری ایران را در نیمه نخست به ثمر برساند، تنها یک دقیقه بعد رضا قوچان نژاد روی پاس خوب دژاگه برای بار دوم دروازه ی کویت را باز کرد که داور این دیدار گل را مردود اعلام کرد تا نیمه نخست با همان نتیجه ی یک بر صفر به سود ایران به پایان برسد.
با آغاز نیمه دوم چیزی حدود ده دقیقه بازی متعادلی از سوی دو تیم دنبال شد تا آنکه کویتی ها در دقیقه ۵۴ صاحب فرصت خوبی شدند و یوسف ناصر در شرایطی مناسب در در آستانه گلزنی به ایران بود که خروج به موقع رحمان احمدی مانع از فروپاشی دروازه ی ایران شد.
در دقیقه ۵۹ ارسال خطرناک از جناح چپ ایران بر روی دروازه با اشتباه رحمان احمدی همراه شد ولی با پوشش مناسب منتظری این خطر از روی دروازه ایران دفع شد.
در دقیقه ۶۵ مجتبی جباری و مسعود شجاعی جایشان را به مهرداد اولادی و احسان حاج صفی دادند.
در دقیقه ۷۵ در یک صحنه مشکوک، داور مسابقه یک ضربه پنالتی به نفع تیم ملی کویت اعلام کرد. داور اعتقاد داشت جواد نکونام در این صحنه مرتکب خطا شده است. این ضربه را فهد عوض برای کویت به گل تبدیل کرد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.
در دقیقه ۷۸ ضد حمله ی تیم کویت را پژمان منتظری به سمت دروازه ی ایران برگشت داد که توپ با فاصله ی اندکی از بالای دروازه ی ایران به اوت رفت تا گلی به سود کویت به ثمر نرسد.
در دقیقه ۸۰ احسان حاج صفی با کارت زرد داور جریمه شد.
در دقیقه ۸۲ ارسال کرنر از جناح چپ ایران بر روی دروازه کویت با ضربه سر قوچان نژاد همراه شد که با فاصله ای اندک ضربه ی این بازیکن از بالای دروازه ی کویت راهی اوت شد.
در دقیقه ۸۵ مهرداد پولادی نیز با کارت زرد داور جریمه شد.
در دقیقه ۹۲ آندرانیک تیموریان هم از داور کارت زرد گرفت.
در ادامه تلاش ملی پوشان ایران بی نتیجه ماند تا بازی با همان نتیجه ی یک بر یک مساوی به پایان برسد و دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.
با این نتیجه ایران چهار امتیازی شد و به علت تفاضل گل بهتر نسبت به کویت در صدر جدول قرار گرفت و لبنانی ها نیز با سه امتیاز در رده ی سوم قرار گرفتند. تیم ملی تایلند نیز بدون امتیاز در همان رده ی چهارم باقی ماند.
کد مطلب: 26414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *