۰
پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۴

اگر ایران هم بخواهد مذاکره کند، عالی‌ است

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا گفته است که این کشور آماده احتمال مذاکره مستقیم با ایران است.
به گزارش «تابناک»، وی در مصاحبه ای که با خبرگزاری آلمان دویچه وله انجام داده است، به سخنان نوروزی رهبر انقلاب واکنش نشان داده است. وی در پاسخ به پرسشی که آیت الله خامنه ای گفته است، «به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم، اما مخالفتی هم ندارم». شما در این مرحله مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا تا چه حد امکان پذیر می دانید گفته است که اوباما، جان کری و دیگران مسئله مذاکرات دو طرفه را مطرح کرده اند. ما آماده این احتمال هستیم. ما آماده هستیم که با ایران مذاکره کنیم.
وی ادامه داده است که ولی فراتر از این موضوع، در مورد مسئله هسته ای و برنامه ی هسته ای ایران و نگرانی های فزاینده جامعه بین المللی درباره ماهیت صلح آمیز برنامه ی هسته ای ایران در چارچوب گروه ۱ + ۵، در مورد این موضوع کار می کنیم. ما واقع بین هستیم. همان طور که آقای اوباما اظهار کرده اند، ترجیح همه ی ما یعنی جامعه ی بین المللی، این است که از طریق دیپلماسی به توافقی برسیم و ما روی این موضوع تمرکز می کنیم.
وی همچنین اضافه کرده است که این که مثلا ما می خواهیم ایران را به زانو درآوریم و ایران خودش را تسلیم کند، این طور نیست. ما فقط دنبال آن هستیم که ایران مثل تمام کشورهای عضو ان پی تی (پیمان نامه منع گسترش سلاح های هسته ای) در مورد برنامه هسته ای اش به وظیفه اش عمل کند. یعنی پای حرفش بایستد. ما دنبال تسلیم یا تعظیم ایران نیستم.
کد مطلب: 26497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *