۰
جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۴

ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر تهران ادامه دارد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید پروژه مسکن تهرانسر اعلام کرد: افراد متقاضی دریافت مسکن در شهر تهران می توانند از طریق سامانه اینترنتی مسکن تهران ثبت نام و آورده خود را در بانک مسکن واریز کنند.
تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از ادامه ثبت نام متقاضیان مسکن مهر تهران خبر داد و گفت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد که با احتساب پروژه های شهرهای جدید این رقم به یک میلیون دستگاه می رسد.
علی نیکزاد در بازدید از روند ساخت وساز واحد های مسکونی طرح مهر هشتگرد گفت: ۴۷ هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهر جدید هشتگرد در دست ساخت است که ۱۰ هزار دستگاه از این واحد ها به زودی افتتاح می‌شود و مراحل ساخت و تکمیل ۳۰ هزار دستگاه از این واحد ها در حال نهایی شدن است.
وی تصریح کرد : خانه های مذکور براساس برنامه ریزی طی سه مرحله به بهره برداری خواهد رسید.
نیکزاد همچنین در نشستی با حضور معاونین وزارت راه وشهرسازی و مدیران استان البرز در محل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در خصوص تسریع اجرای پروژه مذکور و تکمیل انشعابات برق و آب ، دستورات لازم را صادر کرد .
تامین اعتبار تکمیل مسجد ، مدرسه ، ساخت کلانتری ، مسکن مهر ماهدشت ، شهرک ابریشم و شهرجدید هشتگرد از جمله موارد مصوب در نشست یاد شده بود.
علاوه براین درمورد مترو مهرشهر به هشتگرد مقرر شد به منظور تسریع در اجرای پروژه ، خریداری ریل مورد نیاز آن پیگیری و نهایی شود و ساخت ایستگاه نیز صورت گیرد .
قطار برقی مهر شهر، هشتگرد در ادامه مسیر قطار برقی تهران - کرج به طول ۲۵ کیلومتر با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است .
استفاده بهینه از زمان ، ایمنی سفر ، کاهش آلودگی محیط زیست ، کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی از جمله مزایای این پروژه محسوب می شود.
*ثبت نام متقاضیان مسکن تهران ادامه دارد
وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه بازدید پروژه مسکن تهرانسر اعلام کرد: افراد متقاضی دریافت مسکن در شهر تهران می توانند از طریق سامانه اینترنتی مسکن تهران ثبت نام و آورده خود را در بانک مسکن واریز کنند.
نیکزاد افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در بلوک های ۱۰ واحدی شامل پنج طبقه دو واحد ی در تهرانسر احداث می شود که به افراد واجد شرایط ثبت نام کننده واگذار خواهد شد.
وی تاکید کرد: وزارت راه وشهرسازی متناسب با تعداد افراد متقاضی دریافت مسکن در شهر تهران در مناطق مختلف اقدام به ساخت مسکن خواهد کرد.
نیکزاد یادآورشد:براساس برنامه ریزی به عمل آمده مالکیت واحد های مسکونی مذکور اعم از عرصه و اعیان به متقاضیان مسکن واگذارمی شود و هزینه ساخت و ۳۰ درصد قیمت کارشناسی زمین در پنج مرحله به صورت نقدی دریافت و بقیه ۷۰ درصد قیمت زمین در اقساط ۱۰ ساله که کمتر از یک میلیون تومان در ماه است ، دریافت می شود.
وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان ساخت: افرادی می توانند در پروژه مسکن تهران ثبت نام کنند که از تسهیلات بانکی یارانه دار ، زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده باشند.
نیکزاد درپاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های این وزارتخانه برای تثبیت قیمت مسکن در شهر تهران گفت : طی ۲۲ ماه گذشته شهرداری تهران بیش از ۴۰۰ هزار پروانه ساختمانی صادر کرده و در شهرهای پردیس ، پرند و اندیشه ۲۰۵ هزار واحد نیز در حال ساخت است.
وی تصریح کرد:بهره برداری از واحد های مسکونی احداثی در شهرجدید هشتگرد نیز موجب می شود تا شاهد افتتاح انبوهی از خانه های احداثی در تهران و پیرامون آن باشیم .
به گفته نیکزاد نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد و با احتساب خانه های احداثی در شهرهای جدید نیز در مجموع بالغ بر یک میلیون دستگاه واحد مسکونی در تهران آماده سکونت خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد : تکمیل خانه های مذکور که از تاسیسات زیر بنایی و روبنایی لازم برخوردار خواهند شد ، موجبات فراهم سازی شرایط آرامی در این بخش شوند و در عین حال سال ۱۳۹۲ روند حرکتی مناسبی را داشته باشیم.
براساس برنامه ریزی به عمل آمده قرار است خانه های احداثی در تهرانسر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
کد مطلب: 26511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *