۰
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۶

دیدار کرزی و امیر قطر در دوحه

رئیس جمهور افغانستان و امیر قطر با برگزاری دیداری در دوحه به بحث درباره گشایش دفتری برای طالبان به منظور دستیابی به راه‌حلی برای پایان جنگ پرداختند.
به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره؛ حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، پس از ورود به قطر به دیدار امیر قطر رفت تا درباره گشایش دفتری برای طالبان در دوحه با وی گفتگو کند.
کرزی دیروز وارد قطر شده و با مقامات و همچنین تجار عرب و افغان دیدار کرد. هیأت همراه کرزی در این سفر عبارتند از: زلمای رسول، وزیر امور خارجه؛ صلاح‌الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلح؛ و رنگین دفتر سپنتا، مشاور رئیس جمهور.
تا اوایل سال جاری میلادی، با هر نوع برنامه برای برخورداری این گروه از دفتری در خارج از افغانستان به شدت مخالفت می‌کرد اما آمریکا در حالی که نیروهای خود را طی دو سال آتی باید از این کشورر بیرون آورد، خواهان حضور طالبان بر سر میز مذاکره بود.
کابل بارها اعلام کرده تنها در حالی آماده گفت‌و گو با طالبان است که این گروه تمام ارتباطات خود با القاعده را قطع کرده و از خشونت پرهیز کند.
سازمان ملل در هفته جاری از برنامه سفر کرزی برای دیدار از قطر استقبال کرده و با انتشار بیانیه‌ای از طالبان درخواست کرد که به پای میز مذاکرات صلح آیند.
طالبان تاکنون مذاکره با کرزی را رد کرده او را دست نشانده دولت آمریکا می داند.
کد مطلب: 26585
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *