۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۰

انگليس طرح فوري براي تخليه سفارت خود در پيونگ يانگ ندارد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد این کشور طرح فوری برای تخلیه سفارت خود در پیونگ یانگ ندارد و با « شرکای بین المللی خود » درباره اوضاع کره شمالی در حال رایزنی است.
واحد مرکزی خبر: این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد « ما با شرکای بین المللی خود اوضاع را زیر نظر داریم. هیچ تصمیمی گرفته نشده است و ما طرح فوری برای تخلیه سفارت خود نداریم .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وزارت امور خارجه انگلیس خاطر نشان کرد وزارت امور خارجه کره شمالی اوایل جمعه « به سفارتخانه کشورها در پیونگ یانگ از جمله سفارت انگلیس و سازمان های بین المللی اطلاع داد در صورت مناقشه نمی تواند امنیت سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی مستقر در خاک خود را تامین کند .»
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز جمعه از انتقال دومین موشک میان برد کره شمالی به ساحل شرقی این کشور خبر داد و این خبر نگرانی ها را درباره پرتاب موشکی قریب الوقوع این کشور افزایش داد.
این پرتاب می تواند وضع در حال انفجار در شبه جزیره کره را تشدید کند.
وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه خود با اشاره به اینکه « دولت کره شمالی در هفته های اخیر در پی اظهارات علنی و دیگر اقدامات تحریک آمیز تنش در شبه جزیره کره را تشدید کرد »، این تصمیم دولت کره شمالی را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست « به شیوه سازنده با جامعه بین الملل از جمله درباره مسئله سفارتخانه ها همکاری کند .»
کد مطلب: 26785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *