۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۳

کمیته حقیقت یاب ایران به جده می‌رود

اینکه یک تانکر مستقیم به زائران ایرانی برخورد می‌کند در صورتی که زائران دیگری نیز در آن منطقه حضور داشتند سوالات بسیاری را ایجاد می‌کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قرار است برای پیگیری حادثه جده کمیته حقیقت یابی از سوی وزارت امورخارجه و عربستان اعزام شود که یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این کمیته را در این سفر همراهی می‌کنند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو باخبرنگار ایلنا در خصوص کشته شدن دو زائر ایرانی در حادثه تصادف جده در عربستان یادآور شد: این مساله به طور جدی قابل بررسی است اینکه یک تانکر مستقیم به زائران ایرانی برخورد می‌کند در صورتی که زائران دیگری نیز در آن منطقه حضور داشتند سوالات بسیاری را ایجاد می‌کند.

وی افزود: قرار است کمیته حقیقت یابی از سوی وزارت امورخارجه و عربستان اعزام شود که یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این کمیته را در این سفر همراهی می‌کنند البته تاریخ این سفر هنوز مشخص نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تاکید براینکه کمیسیون نسبت به بررسی این اتفاق با جدیت عمل خواهد کرد گفت: ملاقات با خانواده زائران کشته شده در برنامه آینده کمیسیون امنیت ملی خواهد بود.

وی همچنین در خصوص کشته شدن یک شهروند ایرانی توسط دیپلمات مست عربستان عنوان کرد: این دیپلمات ممنوع الخروج شده است و کمیسیون امنیت ملی نیز این اتفاق را پیگیری می‌کند علاوه بر این آقای دواتگری نیز با خانواده آن مرحوم ملاقات داشته و قرار شده که نسبت به احقاق حقوق آن‌ها ‌‌نهایت تلاش صورت گیرد.

نقوی حسینی در خصوص ارتباط این دو اتفاق با یکدیگر عنوان کرد: در حال حاضر ادعای ارتباط این دو اتفاق با هم موضوعیت ندارد باید صبر کنیم تا کمیته حقیقت یاب به عربستان اعزام شود و براساس نتایج بررسی‌های آن‌ها اظهارنظر کنیم.
کد مطلب: 26865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *