۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱

کشور در تولید مرغ گوشتی مازاد دارد

قیمت مرغ زنده با توجه به قیمت نهاده های دامی باید حدود ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان باشد تا تولید كننده ضرر ندهد.
رییس اتحادیه تولید كنندگان مرغ گوشتی گفت: فریاد تولیدكنندگان مرغ گوشتی رو به آسمان است.

محمد یوسفی، رییس اتحادیه تولید كنندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه تولیدكنندگان مرغ گوشتی از وضعیت كنونی تولید رضایتی ندارند‏، اظهار داشت: هم اكنون میزان تولید و عرضه مرغ زیاد است و تقاضا بسیار كم شده است.

وی با اشاره به میزان تولید جوجه یك روزه طی ماه های گذشته افزود: تعداد جوجه های یك روزه از ۹۵ میلیون به ۱۰۰ میلیون رسیده است و هم اكنون مازاد تولید در كشور وجود دارد و به نظر می رسد وزارت صنعت، معدن تجارت باید اقدام به جمع آوری آن كند.

یوسفی با بیان اینكه هم اكنون قیمت مرغ گوشتی برای تولیدكنندگان به صرفه نیست گفت: قیمت مرغ گوشتی زنده ۳ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت مرغ در كشتار گاه ۴ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ منجمد نیز ۴ هزار و ۴۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی تصریح كرد: این در حالی است كه قیمت مرغ زنده با توجه به قیمت نهاده های دامی باید حدود ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان باشد تا تولید كننده ضرر ندهد.

یوسفی گفت: طی چند ماه گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم و تا ۲ ماه آینده نیز قیمت مرغ ثابت خواهد بود تا قیمت های جدید نسبت به قیمت نهاده ها بررسی و اعلام شود.

وی در خاتمه افزود: در سال گذشته مقداری از مازاد تولید مرغ گوشتی به كشورهای اطراف صادر شد و پس از چندی صادرات آن متوقف شد امسال نیز باید تصمیماتی در خصوص صادرات مرغ اتخاذ شود.
کد مطلب: 26909
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *