۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶

زنگ سلامت غیرقانونی است

«اعلام نواختن زنگ بجز سه زنگ مصوب شامل؛ زنگ‌های آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش آموز و استکبار ستیزی (۱۳ آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (۱۲ بهمن) فاقد وجاهت قانونی است.»
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش از وجاهت قانونی نواخته شدن تنها ۳ زنگ در مدارس براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی فرهادی گفت: به رغم اعلام و تاکید این وزارتخانه مبنی بر وجاهت قانونی نواخته شدن ۳ زنگ در مدارس برخی از افراد غیرمسئول و خارج از آموزش وپرورش در این خصوص اظهار نظر کرده و در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام نواختن زنگ بجز سه زنگ مصوب شامل؛ زنگ‌های آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش آموز و استکبار ستیزی (۱۳ آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (۱۲ بهمن) را می‌کنند که این امر فاقد وجاهت قانونی است.

وی افزود: مصوبه مذکور در راستای هماهنگی و ایجاد نظم در نواختن زنگ‌های مختلف مدارس که شاید به بیش از ۵۰ مورد می‌رسید، ‌در ۲۷ دیماه ۹۰ با عنوان «ساماندهی نواختن زنگ سراسری مدارس در مناسبت‌های اسلامی – ملی» انجام شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: در این مصوبه بر گرامیداشت سایر مناسبت‌ها در قالب برنامه صبحگاه و فعالیت‌های فوق برنامه تاکید شده است.

فرهادی اضافه کرد: اخبار برگزاری مناسبت‌ها در مدارس فقط از سوی وزارت آموزش وپرورش و سازمان‌های تابعه اعلام می‌گردد و اعلام هرگونه خبری در این خصوص از طرف سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها فاقد وجاهت و اتقان خبری است.

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای غیر آموزشی و پرورشی در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها به این امر مهم توجه کنند، هم چنین از رسانه‌ها انتظار می‌رود اعلام نواخته شدن هرگونه زنگی به جز سه زنگ مصوب از سوی افراد غیر مسئول را واقعی و جدی تلقی نکنند.

مراسم گرامیداشت هفته سلامت صبح امروز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۲ در مدرسه شاهد پسران برهان مجرد منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

هفته سلامت از روز ۱۸ فروردین ماه آغاز و روز ۲۴ فروردین ماه خاتمه می‌یابد.
کد مطلب: 26934
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *