۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵

یک شهر دیگر به کلان‌شهرهای کشور اضافه شد

با پیشنهاد وزارت کشور و تایید رئیس جمهور مبنی بر الحاق شهرهای کرهرود و سنجان به اراک و تبدیل این شهر به کلان شهر مورد تصویب قرار گرفت.
علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در نهایت شهر اراک با الحاق شهرهای کرهرود و سنجان به یکی از کلانشهرهای کشور تبدیل شد.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد وزارت کشور و تایید رئیس جمهور مبنی بر الحاق شهرهای کرهرود و سنجان به اراک و تبدیل این شهر به کلان شهر مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار مرکزی با اشاره به ابلاغ این مصوبه بیان کرد: بر اساس این ابلاغیه از این پس شهرهای کرهرود و سنجان به کلانشهر اراک الحاق شده و به عنوان نواحی چهار و پنج این شهر شناخته می‌شوند.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه ‌این نواحی همچون دیگر نواحی شهر اراک از خدمات قابل ارائه در کلانشهر بهره‌مند خواهند شد، افزود: بر‌اساس این مصوبه روستای ضامنجان به عنوان مرکز دهستان سه ده از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک می‌شود، همچنین شهرهای سنجان و کرهرود از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک با شهر اراک مرکز شهرستان اراک ادغام و به عنوان شهر اراک نامگذاری می‌شوند.

به گفته وی در متن تصویب‌نامه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی، ابلاغ شده آمده است: وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی در جلسه مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد شماره ۱۱۰۱۶/۴۲/۴/۱ مورخ ۷/۹/۱۳۹۱ وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب ۱۳۶۲ و با رعایت جزء د بند (۱) تصویب‌نامه شماره ۱۵۸۸۰۲/ت۳۸۸۵۴ه مورخ ۱/۱۰/۱۳۸۶ تصویب کردند:

الف: روستای ضامنجان به عنوان مرکز دهستان سه ده از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی تعیین می‌شود.

ب: شهرهای سنجان و کرهرود از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک با شهر اراک مرکز شهرستان ادغام و به عنوان شهر اراک نامگذاری می‌شود.

این تصویب‌نامه در تاریخ ۱۰/۱/۱۳۹۲ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
کد مطلب: 26964
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *