۲
۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱

اسکان فرهنگیان در برخی مدارس، تحقیرآمیز است

این معلم با بیان اینکه اقامت دربرخی از این مدارس برای فرهنگیان تحقیر آمیز است، افزود: اگر پولش بود هیچ فرهنگی حاضر نبود یک شب درآن‌ها اقامت کند، اما فرهنگیان دستشان تنگ است.
عضو سابق کانون صنفی معلمان اسکان فرهنگیان در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان را از سر بی جایی و بی پولی عنوان کرد.

محمد نیک‌نژاد درگفت و گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اخبار منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر استقبال نزدیک به ۱۳ میلیون فرهنگی در ایام تعطیلات عید نوروز در مدارس، وضعیت امکانات ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان و همچنین قیمت آن‌ها درشهرهای مختلف را متفاوت دانست و گفت: برخی از مدارسی که فرهنگیان درآن‌ها اسکان داشتند فاقد امکانات لازم ازجمله حمام است اما برخی دیگر از آن‌ها از امکانات مناسبی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگرفرهنگیان از ستادهای اسکان نوروزی استقبال می‌کنند از سر دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب نیست بلکه از روی ناچاری است.

نیک‌نژاد وجود این ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان را از هیچ "بهتر" و انگیزه‌ای برای مسافرت آنها دانست و افزود: تاکنون نظرسنجی ازفرهنگیان نشده است که چند درصد از اقامت در این ستادهای اسکان نوروزی درمدارس رضایت دارند.

این معلم با بیان اینکه اقامت دربرخی از این مدارس برای فرهنگیان تحقیر آمیز است، افزود: اگر پولش بود هیچ فرهنگی حاضر نبود یک شب درآن‌ها اقامت کند، اما فرهنگیان دستشان تنگ است.

وی از تخفیف ۵۰ درصدی به فرهنگیان در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان درعید نوروز امسال خبر داد، افزود: به طور مثال اگر برای یک شب اقامت در یک کلاس شبی ۱۵هزارتومان اخذ شود درسالهای گذشته ۸۰ درصد ازاین مبلغ یعنی ۱۰هزار تومان را ازفرهنگیان می‌گرفتند اما امسال با نظر روزیر ۵۰ درصد ازفرهنگیان یعنی ۷۵۰۰ از فرهنگیان اخذ می‌شد.

نیک‌نژاد با اشاره به "خانه‌‌های معلم" درشهرهای مختلف علاوه بر مدارس به منظور اقامت فرهنگیان افزود: خانه‌های معلم درفصل‌های مسافرت به ویژه عیدنوروز اصلا برای فرهنگیان عادی جا ندارد زیرا رزرو شده و پذیرای میهمانان ویژه از جمله روسای ادارات و کارمندان وزارتخانه است.

عضو سابق کانون صنفی معلمان افزود: ‌سال گذشته خانه‌های معلم در هر استان موظف شد به فرهنگیان مسافر یک وعده غذا به طور رایگان بدهند اما شخص بنده به هنگام مراجعه به یکی از آن‌ها موفق به دریافت آن یک وعده غذا نشدم.
کد مطلب: 27022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فرهنگي
متاسفانه ستاد اسكان فرهنگيان شيراز ناحيه 4 بسيار نا مناسب و تحقير كننده بوده.مورد ديگر بدليل اسكان غير فرهنگيان در مدارس اولويت را به غير فرهنگياني داده مي شد كه هم پول بيشتري مي دادند مثلا درجه 1 را كه متاسفانه اين اقدام باعث مي شد كه مدارس هم از دست بي مبالاتی افراد غير فرهنگي آسيب زيادي ببيند و فاقد بهداشت لازم هم بود.
ندا نعمتی راد
درمدارس حمام وجود ندارد ووضعیت دستشویی ها خیلی خراب وکثیف میباشد