۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۳

نخستین اقدام نخست وزیر جدید لبنان

نخست‌وزیر جدید لبنان گفت که با توجه به اختلاف بیشتر فراکسیون‌ها در پارلمان با قانون کنونی انتخابات و به علت آن که تصویب قانون جدید انتخابات به درازا می‌کشد، این انتخابات به تاخیر می‌افتد.
«تمام سلام» نخست وزیر جدید لبنان اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است ماه ژوئن برگزار شود، به تاخیر می‌افتد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سلام تصریح کرد که تلاش می‌کند همه گروه‌های و جریان‌های سیاسی رقیب را در دولتش گرد هم آورد.

نخست وزیر جدید لبنان تاکید کرد که در سایه مخالفت اكثر فراکسیون‌های سیاسی پارلمان لبنان با قانون انتخابات کنونی این کشور، رسیدن به توافق بر سر قانون انتخاباتی جدید زمان زیادی می‌برد.

سلام در ادامه گفت که بی‌تردید اولویت مهم دولت وی برگزاری انتخابات پارلمانی است.

وی همچنین دولت خود را دولت آشتی ملی دانست.

سلام در این گفت‌و‌گو تصریح کرد که چندین احتمال برای لبنان وجود دارد: بد‌ترین احتمال ایجاد خلأ است که این رخداد باعث دور شدن کشور از دموکراسی و قرار گرفتن در وضع خطرناک می‌شود. احتمال دیگر تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی است که به محض تصویب قانون جدید انتخابات، این انتخابات برگزار می‌شود که این گزینه کم ضرر‌تر است. احتمال سومی نیز وجود دارد و آن تمدید زمان فعالیت پارلمان کنونی به مدت یک یا دو سال است که این احتمال نیز به دلیل مشکلات قانونی خطراتی دارد.

نخست‌وزیر جدید لبنان که به تازگی توسط «میشل سلیمان» رئیس‌جمهوری این کشور مامور به تشکیل دولت شده است، در ادامه با اشاره به تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی گفت که با توجه به اختلاف بیشتر فراکسیون‌ها در پارلمان با قانون کنونی انتخابات و به علت آن که تصویب قانون جدید انتخابات به درازا می‌کشد، این انتخابات به تاخیر می‌افتد.
کد مطلب: 27060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *