۱
۱
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۹
ادعای یک روزنامه حامی دولت

حزب موتلفه اسلامی دست پنهان تجارت خارجی

حزب موتلفه اسلامی  دست پنهان تجارت خارجی

یک روزنامه وابسته به جریان مشایی- احمدی نژاد در گزارش تیتر یک این شماره خود اینگونه القاء کرده که حزب موتلفه اسلامی دست پنهان در تجارت و بازرگانی خارجی ایران است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر روزنامه شهروند وابسته به جریان مشایی- احمدی نژاد گزارش تیتر یک امروز خود را به تلسط حرب موتلفه بر تجارت خارجی ایران اختصاص داده است و اینگونه القاء کرده که این گروه سیاسی دست پنهان در تجارت و بازرگانی خارجی ایران است.
روزنامه شهروند در این گزارش که با تیتر عالیجنابان بازار منتشر شده نوشته که ۱۴ اتاق و شورای مشترک بازرگانی خارجی به ارزش ۴۴ میلیارد مبادلات تجاری در اختیار ۵ تن از اعضا و وابستگان حزب موتلفه است. علی نقی خاموشی از وابستگان عالی حزب موتلفه است و ریاست اتاق بازرگانی ایران و انگلیس با حجم مبادله ۲۲۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ را در اختیار دارد. علاء الدین میرمحمد صادقی دیگر عضو حزب موتلفه است که ریاست ۸ اتاق بازرگانی از جمله اتاق های «ایران و کانادا»«ایران و عربستان» و شورای ایران وقطر و ایران و بحرین را بر عهده دارد. حجم مبادلاتی اتاق هایی که این عضو حزب موتلفه ریاست آن را دارد ۸/۸ میلیارد دلار برآورد شده است.
بر اساس این گزارش اسد الله عسگر اولادی که شهروند امروز وی را سلطان پسته ایران معرفی کرده از نظر تعداد ریاست بر اتاق های بازرگانی خراجی در رتبه دوم قرار دارد و رئیس اتاق های ایران با چین، استرالیا و روسیه است و مبادلات تجرای اتاق های تحت ریاست در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۸/۱۸ میلیارد است.
طبق گزارش رونامه شهروند یحیی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری ریاست اتاق مشترک ایران و عراق و رئیس اتاق تهران است. اتاق مشترک ایران و عراق در اسل ۲۰۱۲ بیش از ۳/۶ میلیارد دلار مبادلات داشته است.
روزنامه شهروند امروز گزارش کرده که علی عبدالهیان به عنوان یکی از وابستگان ارشد حزب موتلفه، رئیس بنیاد رسالت است و مشاور شهردار تهران نیز ریاست چند اتاق بازرگانی مشترک را بر عهده دارد که در محموع مبادلات این اتاق ها در سال ۲۰۱۲ چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می شود.
شهروند امروز نوشته اعضا و ابستگان حزب موتله در ۳۰ سال گذشته نقش خود را در این اتاق ها حفظ کرده اند .
گفتنی است حزب موتلفه یحیی آل اسحاق را برای انتخابات ریاست جمهوی کاندیدا کرده است. به نظر می رسد شهروند امروز قصد داشته با انتخاب تیتر عالیجنابان بازار برای این گزارش اینگونه القاء کند که حزب موتفله اسلامی رئیس پنهان اقتصاد و تجارت خارجی ایران است. در ادبیات سیاسی اصطلاح «عالیجنابان» به کسانی اطلاق می‌شود که قدرت واقعی را به طور پنهان در دست دارند.

کد مطلب: 27131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خيلي جالب بود