۰
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۲

کره جنوبی: هر لحظه ممکن است موشک باران شویم

کره جنوبی اعلام کرد هر لحظه ممکن است کره شمالی پرتاب مشوک با برد متوسط را آغاز کند.
به گزارش انتخاب، یون بیونگ‌ سه، وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: براساس اطلاعات دریافتی احتمال پرتاب موشک از سوی کره شمالی بسیار بالا است و افزود که پیونگ یانگ می‌تواند پرتاب موشک «موسودان» را هر لحظه آغاز کند.
او افزوده است: موشک موسودان دستکم سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر برد دارد که با این حساب می‌تواند پایگاه‌های آمریکا را در ژاپن و جزیره گوآم، در اقیانوس آرام، هدف قرار دهد.
مقام‌های کره جنوبی می‌گویند فعالیت‌های پایگاه‌های نظامی کره شمالی در روزهای اخیر افزایش یافته است. این مقام‌ها توضیح داده‌اند که در این مدت در کرانه شرقی کره شمالی نقل و انتقال موشک مشاهده شده است.
روزنامه «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از مقام‌هایی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گزارش داده که نشانه‌های روشنی از امکان پرتاب همزمان چندین نوع موشک از سوی کره شمالی وجود دارد.
از سوی دیگر، ساموئل لاکلیر، فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه اقیانوس آرام گفته است: ارتش آمریکا بر این باور است که پیونگ یانگ تعداد نامشخصی موشک موسودان را به کرانه غربی این کشور منتقل کرده است.
نیروی نظامی آمریکا برای مقابله با حمله موشکی احتمالی پیونگ یانگ آماده است
ایالات متحده آمریکا، تهدیدهای اخیر کره شمالی درباره حمله به ایالات متحده را "شعار پراکنی های بی فایده” تفسیر کرده است. با این حال کاخ سفید بر توانایی خود در پاسخ به حمله احتمالی کره شمالی تاکید کرد.
فرماندگان نیروی نظامی ایالات متحده، روز سه شنبه در کنگره اعلام دادند که کشور آمادگی برخورد با پرتاب موشک دور برد کره شمالی را دارد.
دریاسالار ساموئل لاکلیر، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا گفت:« به نظرم ما توانایی کافی برای دفاع از کشور، جزایر هاوایی، گوام و دفاع از نیروهای مستقر و همچنین دفاع از متحدان خود را داریم.»
وی همچنین درپاسخ به سوال سناتور جان مکین که ازاو پرسید چنانچه کره شمالی، طی چند روز آینده موشک دوربردی پرتاب کند، آیا ایالات متحده توانایی ردگیری آن را خواهد داشت؟ گفت بله.
ایالات متحده اخیرا یک سیستم ردیابی موشکی را به جزایر گوام، واقع در اقیانوس آرام فرستاده و دو ناو دفاع موشکی خود را به شبه جزیره کره نزدیکتر کرده است.
در واشینگتن نیز، دریاسالار ساموئل لاکلیر، فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه اقیانوس آرام گفته است: ارتش آمریکا بر این باور است که پیونگ یانگ تعداد نامشخصی موشک موسودان را به کرانه غربی این کشور منتقل کرده است.
کد مطلب: 27259
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *