۰
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۲

کاهش سن ابتلا به فشارخون

مدیرکل بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: ۱۵ درصد جمعیت کشور مبتلا به بیماری فشار خون هستند.
ايسنا: دکتر کوروش اعتماد که در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد سخن می گفت، افزود:از این تعداد افراد مبتلا به فشار خون ۱۲درصد بیماری خود را کنترل و دارو مصرف می کنند ضمن اینکه حدود ۵۰درصد افراد مبتلا به بیماری فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند.
وی تصریح کرد:فشار خون عامل اصلی بسیاری از سکته های قلبی و عروقی ،بیماری های چشمی و کلیوی می باشد که کهگیلویه وبویراحمد اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری غیر واگیر داشته که با توجه به بافت فرهنگی و میزان جمعیت، ابتلا به فشار خون در این استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.
مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سن ابتلا به فشار خون به ۱۵ سال کاهش پیدا کرده عنوان کرد:ابتلاء به بیماری فشار خون در استان های حاشیه خلیج فارس ودریای خزر نسبت به استان های میانی کشور بالا است.
اعتماد بیان کرد:در گذشته سوانح وحوادث جاده ای اولین عامل مرگ افراد به شمار می رفت که در سال های اخیر اقدامات مناسب انجام شده برای جلوگیری از حوادث وسوانح جاده ای باعث کاهش آمار مرگ و میر افراد در سوانح جاده ای شد. اما سوانح وحوادث جای خود را به بیماری های قلبی وعروقی داده است.
وی خاطر نشان کرد:در ۸۵درصد از بیمارستان ها کشور سیستم ثبت بیماران قلبی وعروقی قرار داده شده که در سال گذشته با وجود پوشش پایین بیمارستانها کشور توسط این سیستم ۱۹هزار سکته قلبی به ثبت رسد ضمن اینکه در سال های اخیر سن سکته های قلبی در کشور کاهش پیدا کرده است.
کد مطلب: 27260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *