۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۲

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در بازار‌های جهانی با افزایش مواجه شد.
به گزارش ایلنا، در حالی که قیمت طلا در بازارهای جهانی از مدت‌ها پیش با روند نزولی مواجه شده بود و روز پنجشنبه قیمت این فلز زرد با سقوط فاحش ۲۷ دلاری، قیمت آن به یک هزار و ۵۶۰ دلار در روز پنجشنبه رسید، امروز بهای آن با یک دلار افزایش مواجه شد و در ایستگاه یک هزار ۵۶۱ دلاری متوقف شد.
بهای هر اونس طلا در بازارهای بین‌المللی صبح امروز جمعه، ۲۳ فروردین ماه با یک دلار و ۸۱ سنت افزایش نسبت به روز گذشته به ۱هزار و ۵۶۱ دلار و ۶۱ سنت رسید.
کاهش تورم و رشد واردات در ماه مارس (فروردین و اسفند ماه) در اقتصاد چین، ابهام در مورد اجرای برنامه‌های انبساطی بانک مرکزی امریکا و همچنین خبر فروش ذخایر طلای قبرس در پی نیاز ۲۳ میلیارد دلاری این کشور به منابع مالی از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزهای گذشته بوده است.
حالا که قیمت طلا نسبت به روز گذشته و پس از مدت‌ها روند نزولی با یک دلار افزایش مواجه شده است تحلیل گران و کار‌شناسان اقتصادی پیش بینی خود را در این مورد ارائه داده‌اند.
پیش بینی کار‌شناسان در مورد قیمت طلا
برخی از تحلیل گران و کار‌شناسان بازار سرمایه بر این باورند که قیمت طلا همچنان روند نزولی خواهد داشت اما این روند نزولی با شتاب همراه نخواهد بود.
افزایش سود اوراق قرضه امریکا به بیش از دو درصد، بهبود نشانه‌های وضعیت اشتغال در ماه‌های آینده در اقتصاد امریکا و همچنین افزایش شاخص ارزش دلار و ین در آینده از مهم‌ترین دلایل این کار‌شناسان مبنی بر کاهش قیمت طلا در آینده است.
این کار‌شناسان همچنین معتقدند طلا امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ تا ۱۵ درصد با کاهش مواجه شود.
برخی دیگر از تحلیل گران بر این اعتقادند که طی انتشار تکذیب خبر ذخایر طلای قبرس از سوی مسئولان این کشور و همچنین ادامه تورم و رکود در امریکا و اتحادیه اروپا از اصلیترین دلایل افزایش قیمت طلا نسبت به روزهای گذشته بوده است. این تحلیل گران همچنین بر این عقیده‌اند که قیمت طلا در روز‌ها و ماه‌های آینده با افزایش مواجه شود.
رشد تورم، رکود، افزایش بی‌سابقه بدهی‌های کشورهای ناحیه یورو، نامطمئن بودن سرمایه گذاران از بخش‌های اقتصادی کشور از جمله مسکن و بازار سرمایه مهم‌ترین عوامل سوق دادن سرمایه‌ها به بازار طلا و رشد قیمت طلا در روز‌ها و ماه‌های آینده است.
به هر شکل آنچه تحلیل گران بیان کرده‌اند تنها تئوری‌هایی هستند که روی کاغذ منتشر شده‌اند و برای به حقیقت پیوستن آن‌ها نیاز به گذشت زمان و به انتظار نشستن بازار خواهیم بود.
کد مطلب: 27321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *