; ?>; ?> احمدی‌نژاد: موضوع تعطيلي دانشگاه علوم پزشکی ایران به خاطر مصالح بالاتر بود - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹

احمدی‌نژاد: موضوع تعطيلي دانشگاه علوم پزشکی ایران به خاطر مصالح بالاتر بود

احمدی‌نژاد گفت: خوشحالم تصمیم اشتباهی که در مورد دانشگاه علوم پزشکی ایران اتخاذ شده بود، اصلاح شد. البته بنده در این تصمیم دخالتی نداشتم و از آن هم اطلاعی نداشتم.
ایسنا: محمود احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از فاز اول بیمارستان محب کوثر که با حضور وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی تصمیمی در مورد دانشگاه علوم پزشکی تهران اتخاذ شد که بلافاصله نمی‌توانستیم تصمیم را برگردانیم و این موضوع به خاطر مصالح بالاتر بود، اما بعد از اقدامات لازم و رسیدگی‌های آقای طریقت منفرد نامه‌ای به دست بنده رسید که امضا کردم و تصمیم قبلی اصلاح شد.
وی اضافه کرد: مطمئنم به فضل الهی دانشگاه علوم پزشکی ایران کاری خواهد کرد که جزو خدوم‌ترین‌ها در داخل و برجسته‌ترین‌ها در سطح جهان خواهد شد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه "امسال سال حماسه نامیده شده است"، خاطرنشان کرد: حماسه یعنی اقداماتی که شرایط محیطی را به طور اساسی متحول کند و وقتی مشکلی ایجاد می‌شود نیازمند کار ویژه هستیم تا محیط را متحول کند.
وی با بیان اینکه "در سطح ملی، حماسه یعنی حضور قاطع مردم در همه عرصه‌ها"، تصریح کرد: هیچ انرژی با انرژی مردم قابل مقایسه نیست و توانایی یک ملت تجلی قدرت خداست، بویژه ملت ایران که فعال، پویا، با نشاط، نوآور، تمدن‌ساز و مبتکر در طول تاریخ بوده است.
احمدی‌نژاد افزود: وقتی می‌توانیم شاهد حماسه باشیم که به مردم اعتماد کنیم و به آنها فرصت دهیم و همچنین موانع را برداریم چون هرجا به مردم فرصت داده شده، پیروزی به دست آمده است.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر مردم مورد اعتماد قرار نمی‌گرفتند، امر خطیر دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد و امام بزرگترین تصمیم سرنوشت‌ساز را بین توده مردم رها کردند چون به مردم اعتماد عمیق داشتند؛ البته هزینه‌های جنگ زیاد است اما در مقابل پیروزی عظیمی که به دست آمد، هزینه‌ها خیلی کم بود.
وی با بیان اینکه "در عرصه سیاسی هم باید به مردم اعتماد داشته باشیم"، خاطرنشان کرد: کسی فکر نکند که از ۷۰ میلیون نفر بهتر می‌فهمد؛ البته جایگاه رهبری جداست.
رییس‌جمهور ادامه داد: وقتی توده مردم به تصمیم واحد برسند، این تصمیم از فطرت الهی یک ملت است. پس در اداره اقتصادی کشور هم باید به مردم اعتماد کنیم و کارها را به مردم بسپاریم.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان به طور کل هزینه‌ها نسبت به سایر کشورها بالا است، تاکید کرد: باید کیفیت را بالا برد و همچنین دریافتی خادمان عرصه درمان را نیز افزایش داد که این امر با کاهش اتلاف منابع محقق می‌شود و در این راستا، باید بار را از روی دوش دولت برداریم و روی دوش مردم بگذاریم و به مردم اعتماد کنیم تا کارها جلو رود که در این زمینه بیمارستان محب نمونه خوبی است.
وی تصریح کرد: امید است هرکسی که در این سرزمین نیاز به خدمات بهداشتی دارد بدون دغدغه مراجعه کند و کلیه خدمات به او داده شود که با توجه به امکانات کشور، این امر تحقق یافتنی است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "این تصور که دولت و مردم متفاوت از هم هستند، غلط است"، گفت: نظام اسلامی جز مردم نیست و فقط با حضور و عمل مردم شکل می‌گیرد، چون حق، جز با اراده مردم حاکم نمی‌شود و عدالت و پیشرفت جز با حضور مردم نخواهد بود و دولت هم در خدمت مردم، در دل مردم و پیوسته با مردم است.
رییس‌جمهور در پایان تاکید کرد: ما آمادگی داریم که بودجه بهداشت و درمان را به دست مردم بسپاریم.

کد مطلب: 27407
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *