کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۹۰ درصدی قیمت کولر آبی

25 فروردين 1392 ساعت 13:54

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: امسال گشایشی در واردات لوازم خانگی صورت نگرفته است


ايسنا: محمد طحان پور اظهار کرد: همچنان معتقدم که باید لوازم خانگی خارجی برای ارتقای تولید داخلی، ایجاد رقابت و حمایت از حقوق مصرف کننده وارد شود.
وی ادامه داد: هرساله در فصل بهار حجم خرید یخچال، فریزر و کولر افزایش می یابد اما امسال بازار کاملا در رکود و کسادی مطلق به سر می برد که گرانی محصولات اصلی ترین عامل برای عدم خرید است.
او تصریح کرد: به گفته تولید کنندگان گرانی محصولات داخلی به دلیل افزایش قیمت و کمبود ارز و افزایش قیمت مواد اولیه است و این افزایش قیمت ها بدون لحاظ کردن افزایش دستمزد کارگران است. تولید کنندگان به دنبال افزایش قیمت ها به بهانه افزایش دستمزد کارگر هستند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به این که مردم به اجبار خرید می‌کنند گفت: درحال حاضر قیمت یک کولر آبی ۶۰۰۰ در حدود ۸۰۰ هزار تومان است که در اردیبهشت سال گذشته این محصول ۴۲۰ هزار تومان قیمت داشت.
طحان پور درباره آزاد شدن ثبت سفارش کالاهای اولویت دهم بیان کرد: همچنان لوازم خانگی ثبت سفارش نمی شوند و تنها کالاهایی که در گمرک ها بودند ترخیص شدند و تعجب آور است که تعرفه واردات خودرو کاهش می یابد و بعد از ورود هزار دستگاه خودرو لوکس به یکباره تعرفه به میزان سابق بازمی گردد.
او در پایان خاطر نشان کرد: دیگر آنچنان تنوع مدل در بازار نداریم و مدل های موجود در بازار بسیار کم شده اند که همین حقوق مصرف کننده را ضایع می کند.


کد مطلب: 27417

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/27417/افزایش-۹۰-درصدی-قیمت-کولر-آبی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir