۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵

انتقاد پورمحمدی از یارانه‌ها

وی با بیان اینکه بخشی از مردم طبقات محروم جامعه بوده و باید مورد حمایت باشند، افزود: با پرداخت یارانه ‏ها فاصله طبقاتی کشور کاهش نیافته است.
مصطفی پورمحمدی یک‏شنبه‌شب در جمع فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات کشور قدرت رقابت در بازار را ندارد، اظهار داشت: توجه به کیفیت‌افزایی نیز هزینه‏های بالایی برای واحدهای تولیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر نظامات اداری کشور اصلاح نشود تولیدی صورت نمی‏گیرد، ادامه داد: زیرساخت‏ها نیز باید کامل و آماده شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نباید به دلیل اینکه عده‏ای می‏خواهند مختصر نانی بخورند اقتصاد کشور به زمین بخورد، تصریح کرد: وام دادن به یک واحد صنعتی پیچیدگی خاصی ندارد که متاسفانه پیچیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از ۱۵ سال تلاش برای طراحی سیستم مالیاتی مدرن در کشور اعلام کرده‏اند که اعتباری برای این منظور وجود ندارد، اضافه کرد: این در حالی است که سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه بدون مطالعه و دقت کافی ۲۷ ماه گذشته حدود ۹۷ یا ۹۸ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت شده است، ادامه داد: مگر همه مردم عاجز هستند که یارانه دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه از مقدار یارانه ارائه شده سهم بخش صنعت پرداخت نشده است، یادآور شد: اگر یارانه این بخش پرداخت شده بود اشتغال کشور حفظ و حتی ارتقاء پیدا می‏کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه بخشی از طبقات اجتماعی کشور برای اطمینان خود از آینده و اینکه اگر بیمار شود مورد حمایت قرار می‏گیرد نیازمند کمک است، ادامه داد: این بخش در قالب نظام تامین اجتماعی حمایت شده و بخشی از منابع به این امر سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم طبقات محروم جامعه بوده و باید مورد حمایت باشند، افزود: با پرداخت یارانه ‏ها فاصله طبقاتی کشور کاهش نیافته است.

پورمحمدی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون تورم و اشتغال پایین در کشور، اضافه کرد: اجناس گران شده و نرخ ارز نسبت به گذشته تفاوت فاحشی داشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه باید مشکلات تدبیر و مدیریت شود، ادامه داد: این تدبیر و مدیریت به معنی حماسه اقتصادی است.

وی از وجود ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد و یادآور شد: سرمایه‏گذاری صورت گرفته در این واحدها بالا است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه در دور آینده دولت باید تحولی ایجاد شود، گفت: در این چند ماه آخر دولت دهم، عملاً کاری ساخته نیست.
کد مطلب: 27476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *