۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸

کاپیتان پیشین تیم ملی: فوتبال را خصوصی کنید

این ناکامی‌هایی که در فوتبال می‌بینید واقعیت‌های فوتبال مااست. اگر گاهی هم موفقیتی در فوتبال به وجود می‌آید روی خلاقیت بازیکنان است که مسئولان نیز پشت این تک موفقیت‌ها پنهان می‌شوند.
کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص اینکه فروردین ۹۲ ماه ناکامی‌های تیم ملی و باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود، گفت: ما در طول سال قبل و سال‌های قبل همواره بد عمل کردیم و موفقیت چندانی در فوتبال بین‌المللی نداشتیم.

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: اینکه بگوییم فروردین ماه ۹۲ در فوتبال ملی و لیگ قهرمانان آسیا ناکام بوده‌ایم کفایت نمی‌کند. ما در سال‌های قبل هم نتوانستیم عملکرد مناسبی در رده‌های ملی و باشگاهی داشته باشیم. تیم ملی نتوانسته در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در حد انتظار ظاهر شود و بعد از آن هم تیم جوانان و امید ما از راهیابی به جام‌جهانی و المپیک بازماندند، بعد از آن هم تیم‌هایی مانند سپاهان، پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمان آسیا حذف شدند.

وی ادامه داد: سی سال است این رویه ادامه دارد و دلیل‌اش برای اهالی فوتبال واضح است، اما متاسفانه همواره توپ را به زمین مربی خارجی می‌اندازیم در حالیکه مشکل ما ریشه‌ای و زیر ساختی است و فدراسیون فوتبال باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: شاید بیش از ۲۰۰ بار خود من یا سایر کارشناسان در مورد مشکل فوتبال صحبت کردیم اما می‌بینیم مشکلات همچنان پابرجاست و فوتبال کشور در دست دولت است.

پنجعلی درخصوص شکست تیم ملی و نمایندگان کشور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های عربی گفت: یک زمانی این طور عنوان می‌شد که تیم‌های عربی در رویارویی با تیم ملی ایران و یا باشگاه‌های ایرانی رو به شیوه‌های منسوخ شده از جمله اتلاف وقت می‌آورند اما الان می‌بینیم همین تیم‌های عربی دیگر می‌آیند به راحتی تیم ملی ما را شکست می‌دهند. از جمله آن می‌توان به تیم ملی لبنان اشاره کرد که در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ ما را شکست داد.

وی اضافه کرد: این ناکامی‌هایی که در فوتبال می‌بینید واقعیت‌های فوتبال مااست. اگر گاهی هم موفقیتی در فوتبال به وجود می‌آید روی خلاقیت بازیکنان است که مسئولان نیز پشت این تک موفقیت‌ها پنهان می‌شوند.

پنجعلی با بیان اینکه مشکل فوتبال ما مربی نیست، تاکید کرد: ما گاها مربیان نامدار خارجی را جذب می‌کنیم اما آنها تاکنون نتوانسته‌اند بازدهی لازم را داشته باشند. ما باید حداقل از مربیان خودی استفاده کنیم، مانند گل‌محمدی که در پرسپولیس عملکرد نسبتا خوبی را داشت، با این کار چه پول‌هایی هم که هدر نمی‌رود.

این کارشناس فوتبال درخصوص اینکه چگونه می‌توان مشکلات جاری در این رشته را مرتفع کرد، گفت: برای حل این موضوع نه قرصی وجود دارد و نه آمپولی که تجویز کنیم تا فوتبال ما درست شود. اگر می‌خواهیم فوتبال‌ ما درست شود در یکی - دو سال نمی‌شود آن را انجام داد.

وی در ادامه متذکر شد: باید تلاش کنیم از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و به معنای واقعی، تفکر حرفه‌ای را در فوتبال کشور جاری سازیم، نه اینکه ۴ تا مدیر به فوتبال بیایند و با آمدن رئیس جمهور جدید آنها جای خود را به فرد دیگری بدهند. این شیوه در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

کاپیتان پیشین تیم ملی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال ما باید به سمت خصوصی‌سازی برود اما اگر مدیران از پول بیت‌المال همچنان هزینه کنند دل‌شان برای خرجی که انجام می‌دهند نمی‌سوزد.
کد مطلب: 27501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *