۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳

یک کاندیدای ریاست جمهوری به رقبای خود صبحانه خواهد داد

شریعتمداری عنوان کرد که باید یک نفر برای برخی از کسانی که اعلام حضور در انتخابات کرده‌اند جشن تکلیف بگیرد تا دیگران برای احساس تکلیف وارد عرصه نشوند.
رئیس ستاد انتخابات محمد شریعتمداری گفت: این کاندیدای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری به دلیل نگرانی‌هایی که احساس می‌کند به زودی با سایر کاندیداهای انتخابات چه اصولگرا و چه اصلاح طلب نشستی صمیمانه به صرف صحبانه برگزار خواهد کرد.

محسن بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نگرانی‌های شریعتمداری در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به اینکه شریعتمداری حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را منوط به عدم ورود خاتمی و هاشمی به عرصه کرده است، بنابراین مشخص نشدن حضور این دو نفر تا کنون نگرانی‌هایی را برای وی به همراه داشته است.

وی افزود: علاوه بر این در بحث تکثر غیر قابل انتظار کاندیدا‌ها نیز نگرانی‌هایی احساس می‌شود که قرار است شریعتمداری به عنوان یکی از این نامزد‌ها با برگزاری نشستی صمیمانه از همه افرادی که تا کنون داوطلب کاندیداتوری شده و شرایط عبور از فیل‌تر شورای نگهبان را نیز دارند چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، در ضیافت صحبانه‌ای دعوت کرده و با آنان در مورد راه‌های رسیدن به اجماع رایزنی داشته باشد.

بهرامی با انتقاد از وضعیت موجود خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون دیده می‌شود که برخی وارد فضای تخریب شده و به شکل مداوم وعده‌های غیر قابل اجرا به مردم می‌دهند، بنابراین در جلسه‌ای که برگزار خواهد شد در مورد پرهیز از اینگونه فعالیت‌های نیز صحبت می‌شود.

وی در مورد زمان مشخص برگزاری این نشست گفت: این بستگی به این موضوع دارد که مدعوین چه زمانی می‌توانند در این نشست حاضر شوند؛ ما تلاش می‌کنیم هر چه زود‌تر این اتفاق بیفتد.

رئیس ستاد انتخابات شریعتمداری ادامه داد: برخی افرادی که کاندیدا شدند در سابقه کاری خود پیشینه اداره یک بخش کوچک را نداشته و در برخی موارد هم نمی‌توان لفظ رجل سیاسی و مذهبی را به آن‌ها اطلاق کرد. شریعتمداری تلاش می‌کند تا برای رسیدن به اجماع توصیه‌هایی به این افراد داشته باشد البته تا کنون این کار توسط افراد زیادی صورت گرفته است اما شاید نفوذ کلام وی با دیگران متفاوت باشد.

وی در خصوص دلایل وجود تکثر کاندیدا‌ها در این دوره گفت: اگر خوشبینانه به این مساله نگاه کنیم باید بگوییم که بخش عمده این دوستان با توجه به نامگذاری امسال می‌خواهند سهمی در خلق این حماسه سیاسی و اقتصادی داشته باشند.

بهرامی افزود: از سوی دیگر در دوره نهم ریاست جمهوری برخی افراد توانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند در حالیکه شاید شش هزار نفر دیگر نیز در آن سطح وجود داشته باشند که بتوانند بالقوه نامزد شوند. در ادوار گذشته روند کاندیداتوری به گونه‌ای بود که حداکثر ۴ نفر با تفکرات متفاوت وارد عرصه می‌شدند اما از دوره نهم به بعد افراد زیادی به شکل بالقوه خود را شایسته ریاست جمهوری می‌دانند.

وی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کرد که این تکثر کاندیدا‌ها موجب شکسته شدن آرا نشود زیرا در این صورت انتخابات شانسی می‌شود. شریعتمداری در جایی عنوان کرد که باید یک نفر برای برخی از کسانی که اعلام حضور در انتخابات را کرده‌اند جشن تکلیف بگیرد تا دیگر برای احساس تکلیف وارد عرصه نشوند.
کد مطلب: 27523
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *