۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۹

متهمان آگاهی، سوژه آزمایشگاهی دانشجویان علوم انتظامی!

یکی دیگر از اقدامات این پلیس را در راستای افزایش کارایی کارکنان، ورود دانشجویان کار‌شناسی پلیس آگاهی از سال سوم دانشگاه را به میدان عمل دانست و افزود: دانشجویان ضمن شرکت در کارگاه‌های آموزشی، به صورت عملی با پرونده‌های مختلف درگیر می‌شوند ضمن آنکه دانشجویان را به صحنه برده تا از نزدیک با محیط جرم آشنا شوند.
رئیس پلیس آگاهی با اعلام راه اندازی بازداشتگاه پلیس آگاهی در کنار دانشگاه علوم انتظامی، گفت: دانشجویان پلیس از مجرمان بازجویی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سردار سید حسن بتولی از راه اندازی بازداشتگاه پلیس آگاهی در دانشگاه علوم انتظامی خبر داد و گفت: براساس چشم انداز ۲۰۱۲، نیروی انتظامی باید سازمانی ارزشمند، هوشمند، قانون مدار، مشارکت جو، چابک، علمی و مجهز به فن آوری روز و یکی از پلیس‌های موفق در سطح آسیا باشد.

رئیس پلیس آگاهی، گام اول برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰۱۲ را تقویت کیفی نیروهای آگاهی دانست و افزود: برای جذب و گزینش نیروهای کارآمد علاوه بر جذب نیرو از دانشگاه علوم انتظامی، از طریق روسای پلیس استان‌ها نسبت به انتخاب بهترین‌ها از میان دانشگاهیان، نیروهای بسیج و معاونت‌های آموزشی استان‌ها اقدام کردیم.

بتولی با تاکید براینکه نیروهای پلیس آگاهی باید از تخصص‌های لازم برخوردار و کارآمد باشند، خاطرنشان کرد: در موضوعاتی نظیر مبارزه با جرائم اقتصادی و تشخیص هویت نیازمند کار‌شناسان خبره هستیم تا از‌‌‌ همان آغاز خدمت موثر واقع شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون در دانشکده علوم و فنون آگاهی و اطلاعات دانشگاه علوم انتظامی، قرار است رشته‌هایی نظیر مبارزه با سرقت، جرائم اقتصادی و کلاهبرداری به صورت مجزا راه اندازی شوند.

یکی دیگر از اقدامات این پلیس را در راستای افزایش کارایی کارکنان، ورود دانشجویان کار‌شناسی پلیس آگاهی از سال سوم دانشگاه را به میدان عمل دانست و افزود: دانشجویان ضمن شرکت در کارگاه‌های آموزشی، به صورت عملی با پرونده‌های مختلف درگیر می‌شوند ضمن آنکه دانشجویان را به صحنه برده تا از نزدیک با محیط جرم آشنا شوند.

رئیس پلیس آگاهی یکی دیگر از برنامه‌های این پلیس را در راستای تربیت نیروهای متخصص، ساخت بازداشتگاه و ایجاد مرکز تشخیص هویت در جنب دانشگاه علوم انتظامی اعلام کرد و افزود: با این اقدام، دانشجویان مستقیما از مجرمان در جرائم مختلف بازجویی کرده و ضمن بررسی آثار موجود در صحنه‌های جرم، در کنار دروس تئوری به صورت عملی با مسائل آشنا می‌شوند.

بتولی بر تقویت مهارت‌های تیراندازی کارکنان پلیس آگاهی تاکید کرد و گفت: با توجه به نوع ماموریت‌ها، کارکنان پلیس آگاهی باید از مهارت بالایی در تیراندازی برخوردار باشند به همین دلیل کسب مهارت‌های لازم را از دانشگاه آغاز کردیم.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به اینکه تغییر اساسی در رویکردهای پلیس آگاهی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این تغییرات منجر به دگرگونی بزرگ در مبارزه با جرائم و انجام ماموریت‌ها شود.

وی افزود: ماموریت پلیس آگاهی در گذشته تنها به کشف جرم و مبارزه با مجرم خلاصه می‌شد اما هم اکنون شاهد تغییر ماموریت این پلیس از کشف جرم بر مدیریت بر جرم هستیم؛

رئیس پلیس آگاهی ادامه داد: پلیس سعی می‌کند با کسب اطلاعاتی که از مجرمان در پرونده‌ها، زمینه‌های فردی و اجتماعی که منجر به شکل گیری جرم شده است را شناسایی کند تا خود و دیگران را در جهت حذف زمینه‌های اجتماعی موثر در جرم هدایت کند و از این طریق می‌تواند آمار جرم و تعداد پرونده‌ها را کاهش دهد.

بتولی، یادآور شد: با این اقدام هم مجرمان از تکرار جرم خودداری می‌کنند و هم خط قرمز‌ها را پررنگ‌تر کرده تا دیگران وارد عرصه جرم نشوند.
کد مطلب: 27528
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *