۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵

اساتید موسیقی ایران در راه کرمانشاه

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه از برگزاری کنسرت استاد شهرام ناظری شوالیه سیاه آواز ایران و استاد حسن علیزاده در استان کرمانشاه در آینده ای نزدیک خبرداد.
شهاب متقی فر  گفت: برگزاری کنسرت موسیقی با اجرای شهرام ناظری از جمله برنامه های انجمن موسیقی استان کرمانشاه است که پیش از عید تصمیم به برگزاری آن گرفته شده است.

وی افرود: موافقت ها ی اولیه برای برگزاری این کنسرت از پیش از نوروز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه انجام شده اما مجوز نهایی پس از مشخص شدن تاریخ برگزاری و اعلام آن از سوی استاد ناظری صادر می شود.

وی گفت: شرایط لازم برای برگزاری کنسرت توسط انجمن موسیقی استان کرمانشاه مهیا شد و به محض صدور مجوز و اختصاص مکان و اعلام زمان، این کنسرت برگزار می شود.

متقی فر تصریح کرد: البته پیش از عید از سوی مدیر برنامه استاد ناظری موافقت برای برگزاری این کنسرت در زادگاهش اعلام شد اما شرایط برگزاری آن در استان مهیا نبود و به وقت دیگری موکول شد.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه اختصاص مدت زمانی دو ماهه برای برگزاری چنین کنسرت هایی با ظرفیت بالا را حداقل دوماه دانست و گفت: هم اکنون شرایط مهیا است اما با احتساب زمان مورد نیاز برای انجام امور اداری برگزاری کنسرت احتمالا پیش یا پس از انتخابات و در اوایل تابستان شاهد برگزاری آن هستیم.

وی هم چنین از برگزاری کنسرت استاد حسن علیزاده نیز در اوایل تابستان سال جاری خبرداد.

متقی فر در پایان با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خواستار حمایت های این اداره کل در سال جدید نیز شد و گفت: به لطف خدا و با این حمایت انجمن موسیقی استان کرمانشاه قصد در گسترش و آموزش فعالیت های انجمن موسیقی در راستای تقویت سطح موسیقیایی استان کرمانشاه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ناظری در استان کرمانشاه متولد شد. وی خواننده، موسیقی‌دان و استاد موسیقی ایرانی، کردی و موسیقی مقامی ایرانی است.

ناظری در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا بهره برده‌است و طی ۳۰ سال فعالیت توانسته سبک جدیدی از موسیقی که آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران است را به وجود آورد.

ناظری علاوه بر بهره گیری از شعرهای مولوی در زمینهٔ استفاده و استوارسازی شعر معاصر پارسی بر روی موسیقی سنتی ایرانی نیز پیشرو بوده‌است.

گفتنی است از وی تاکنون بیش از ۴۰ آلبوم موسیقی منتشر شده است.
کد مطلب: 27634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *