۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۰

اعتراض ايران به پخش يك سريال ترک

سفارت جمهوري اسلامي ايران در تركيه در نامه اي به دست اندركاران شبكه تلويزيوني ˈsamanyoluˈ اين كشور نسبت به پخش مطالب خلاف اعتقاد شيعيان و ايرانيان از اين شبكه واكنش نشان داد و به پحش چنين سريالي اعتراض كرد
ایرنا: در اين نامه اعتراض‌آميز آمده است: در سريال تلويزيوني "دولت پشت پرده در دوران دولت عثماني" (Osmanlıˈda Derin Devlet) كه اخيراً از آن شبكه پخش شد مطالب نادرستي در مورد اعتقاد شيعيان و ايرانيان مطرح شد كه با توجه به پايبندي اين شبكه تلويزيوني به ارزش‌هاي انساني و مذهبي دور از انتظار بود.
سفارت ايران در تركيه در ادامه اين نامه مزبور افزود: افكار عمومي مردم مسلمان تركيه و منطقه نيازمند همبستگي و تقويت روابط برادرانه و دوستانه است. نياز مسلمانان به اتحاد، اتفاق و همزيستي صلح آميز در كنار ساير اديان الهي از مبرم‌ترين نيازهاي جهان است و طرح مسائل تحريك‌آميز و اختلافات كهنه كه باعث ايجاد بدبيني و نفاق مي‌شود به نفع دو ملت و منطقه نخواهد بود.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: بزرگترين دستاورد رسول اكرم(ص) ايجاد الفت و اتحاد در ميان مردمي متفرق و پراكنده بود كه به واسطه تعصب جاهلي به جان هم افتاده بودند.
در پايان اين نامه سفارت ايران در آنكارا بر دوستي و انس و الفت بين دو ملت دوست و برادر ايران و تركيه تأكيد شده است.

کد مطلب: 27662
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *