۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸

ساختار نظامی چین بالاخره منتشر شد

دولت چین برای اولین بار اطلاعاتی درباره ساختار واحدهای نظامی خود منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پی.‌تی.‌آی، دولت چین در گزارش رسمی دفاعی خود آورده است، ارتش این کشور در مجموع ۸۵۰ هزار نیروی زمینی، ۲۳۵ هزار نیروی دریایی و ۳۹۸ نیروی هوایی دارد که کل این افراد یک میلیون و ۴۸۳ هزار نفر هستند.
این گزارش همچنین افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده که این روند باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.
همچنین بودجه دفاعی چین در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲ / ۱۱ درصد افزایش یافت و به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.
در گزارش دفاعی دولت چین همچنین به ضرورت حفاظت از اتحاد، تمامیت ارضی و پیشرفت منافع کشور نیز اشاره شده است.
خبرگزاری رسمی چین موسوم به شینهوا نیز گزارش داد که این اولین گزارش از سری اطلاعات رسمی دولت پکن محسوب می‌شود که به صورت علنی منتشر شده است.
در این گزارش همچنین آمده است، نیروهای ارتش چین از بازدارندگی استراتژیکی برخوردار هستند و قابلیت این را دارند که سایر کشورها را از استفاده از سلاح اتمی علیه پکن بازدارند و اقدامات ضد حمله اتمی صورت دهند.
در اولین گزارش دفاعی دولت چین همچنین از افزایش حضور آمریکا در منطقه انتقاد شده است به طوری که در این گزارش آمده، دولت واشنگتن در حال تقویت استراتژی امنیتی خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.
در این گزارش همچنین به مساله جزایر مورد مناقشه میان دولت چین و ژاپن اشاره شده به طوری که دولت پکن این جزایر را که هم‌اکنون تحت کنترل توکیو است، از آن خود می‌داند.
علاوه بر این به مساله نیروهای جدایی‌طلب مستقل تایوان نیز اشاره شده که بزرگترین تهدید در مقابل روابط میان تایوان و چین محسوب می‌شود. تایوان جزیره‌ای است که در سال ۱۹۵۰ اعلام استقلال کرد اما چین همچنان این جزیره را از آن خود دانسته و اعلام کرده در صورت ضرورت از اجبار برای بازگرداندن آن استفاده می‌کند.
کد مطلب: 27688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *