۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۶
سخنگوی طالبان پاکستان:

همکاری مشروط طالبان پاکستان با کارکنان سازمان ملل

سخنگوی طالبان پاکستان با مشکوک خواندن فعالیت تیم‌های پزشکی سازمان ملل در این کشور، اعلام کرد که این گروه به صورت مشروط آماده همکاری با این تیم‌ها است
فارس: طالبان پاکستان با حمایت مشروط از گرو‌های پزشکی سازمان ملل متحد به ویژه تیم‌های مبارزه با فلج اطفال تصریح کردند که طالبان بی‌دلیل به گروه‌های پزشکی سازمان ملل متحد حمله نمی‌کنند.
«احسان‌الله احسان» سخنگوی طالبان پاکستان هشدار داد: جاسوسان سازمان سیاه و کشورهای غربی در پوشش تیم‌های پزشکی سازمان ملل متحد و گروه‌های پزشکی مبارزه با فلج اطفال، اطلاعات میدانی در اختیار نظامیان آمریکایی قرار می‌دهند تا دامنه حملات خود علیه مجاهدین و طالبان را گسترش دهند.
وی افزود: کسانی که به پهپادهای آمریکایی کمک می‌کنند تا مردم بی گناه را به قتل برسانند نیازی ندارند تا آنان را از بیماری‌هایی مانند فلج اطفال و هپاتیت حفظ کنند.
احسان الله احسان تأکید کرد: بعد از کشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر القاعده در عملیات نیروهای آمریکایی در منطقه «ابیت‌آباد» پاکستان، فعالیت گروه‌های پزشکی مبارزه با فلج اطفال بیشتر شده است که این موضوع، شک و شبهات نسبت به فعالیت آنان را افزایش می‌دهد.
سخنگوی طالبان تصریح کرد که خوراندن قطره فلج اطفال از نظر اسلام مشکلی ندارد و بنابراین طالبان حاضرند حتی از این فعالیت حمایت کنند.
با این حال وی خاطر نشان کرد که هر نوع فعالیت مشکوک در پوشش این فعالیت بشردوستانه از نظر این گروه غیرقابل قبول است و به شدت با آن برخورد خواهد شد.
احسان تأکید کد که اگر شک و شبهات طالبان نسبت به فعالیت تیم‌های پزشکی برطرف شود حاضرند با گروه‌های پزشکی همکاری کنند اما این فعالیت باید با نظارت طالبان انجام شود.
تیم‌های پزشکی سازمان ملل که برای انجام برنامه واکسیناسیون فلج اطفال به پاکستان آمده‌اند بارها هدف حملات طالبان قرار گرفته‌اند که این موضوع موجب به تعلیق افتادن پیاپی این برنامه شده است.
کد مطلب: 27753
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *