۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۹
وزیر دادگستری:

ورود غیرقانونی؛ اتهام اکثر ایرانیان زندانی در عراق است

وزیر دادگستری با بیان اینکه جرم اکثر ایرانیان زندانی در عراق ورود غیرقانونی به کشور است،گفت: زمینه آزادی ۴۰ ایرانی زندانی در عراق به زودی فراهم می‌شود.
به گزارش تسنیم، سید مرتضوی بختیاری وزیر دادگستری در دیدار با هم‌پای عراقی خود اظهار داشت: از تدابیر اتخاذ شده دولت عراق در زمینه اخراج منافقین تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ایرانیان اگر از آمریکا خشمگین هستند بخاطر رفتار دوگانه آنها مانند حمایت از منافقین است، گفت: جمهوری اسلامی ایران فقط در سال ۱۳۶۰ بیش از ۱۲ هزار شهید تقدیم کرد که همه آنها به دست گروهک‌ منافقین بوده است.
وزیر دادگستری افزود: اقدام دولت عراق در اخراج منافقین از اردوگاه اشرف مایه آرامش خانواده قربانیان ترورهای منافقین بود با شناختی که از منافقین داریم مطمئنیم آنها در برخورد و تعامل با سازمان ملل و دولت عراق فریب‌کارانه عمل کردند اما هوشمندی وزیر دادگستری و دولت عراق توطئه منافقین را خنثی می‌کند.
وزیر دادگستری با اشاره به سفر تعدادی از هموطنان به کشور عراق بدون مجوز قانونی خاطر نشان کرد: به همین دلیل تعدادی از هموطنان ما در کشور عراق زندانی شده‌اند که زمینه آزادی آنها را فراهم می‌کنیم .
وی با اشاره به تعاملات گسترده بین کشورهای ایران و عراق خاطر نشان کرد: وزیر دادگستری عراق امروز پیشنهاد داد تیم‌های قضایی این کشور برای انتقال تجربیات و افزایش سطح علمی دوره‌های آموزشی ببینند که طی مدت حضور وی در ایران درباره عملی شدن این موضوع گفت‌وگو می‌کنیم .
بختیاری در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد ایرانی در زندان‌های عراق هستند، گفت: آمار به روز را ندارم اما آخرین آماری که مربوط به چندماه قبل است نشانگر حضور ۴۰ ایرانی در زندان‌های عراق است که اکثر آنها هم بدون مجوز وارد این کشور شده‌اند.
کد مطلب: 27770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *