۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۰

اسپانیا: مادورو را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانیم

مقامات اسپانیایی طی بیانیه اعلام کردند که مادورو را رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا می‌دانند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تله سور»؛ خوزه مانوئل گارسیا مارگایو، وزیر خارجه اسپانیا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور انتصاب نیکلاس مادورو به سمت ریاست جمهوری را به رسمیت شناخته‌اند.
وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که مسئله اپوزیسیون مبتنی بر تأیید ریاست‌جمهوری مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا باید سریعا مرتفع گردد.
وی در رابطه با آنچه در چند روز اخیر در ونزوئلا رخ داده‌است خاطر نشان کرد: " دیروز خبر پیروزی مادورو درانتخابات ریاست جمهوری را دریافت کردیم همچنین خبر درخواست کاپریلس از شورای انتخابات ملی ونزوئلا برای بازشماری آرا را نیز دریافت کرده‌ایم. ما بر این اعتقادیم که درخواست کاپریلس می‌بایست هرچه سریع‌تر پی گیری شده و منجر به ایجاد تنش نشود."
وی در رابطه با روابط اسپانیا و ونزوئلا اعلام کرد: "ما امیدواریم در دوره مادورو نیز بتوانیم روابط خوبی با کشور ونزوئلا ایجاد کنیم و برای گسترش این روابط از هیچ تلاشی دریغ فروگذار نخواهیم کرد."
روز گذشته جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید و خوزه میگل اینسولسا، مقام ارشد سازمان کشورهای امریکای لاتین هر دو از ایده بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا استقبال کردند.
مقامات ونزوئلا نیز اعلام کردند که به دیگر کشورها اجازه نخواهند داد تا در امور داخلی کشورشان دخالت کنند.
شورای انتخابات ملی ونزوئلا در تاریخ ۱۵ آوریل اعلام کرد که مادورو با اختصاص دادن نزدیک به ۵۱ درصد از آرا به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد.
این در حالیست که کاپریلس با اختلاف نزدیک به ۱.۵ درصد توانست ۴۹.۰۷ درصد از آرا را بدست آورد.
پس از اعلام نتایج انتخابات کاپریلس، رقیب خود را "نامشروع" خواند و گفت تا زمانی که همه رای‌ها در سراسر کشور بازشماری نشوند، نتایج انتخابات را نخواهد پذیرفت.
کد مطلب: 27793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *