۰
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۲
ولایتی:

در حال مشورت با کاندیدا‌های اصولگرای دیگر هستیم

یک عضو ائتلاف پیشرفت گفت: اظهارات خواص و معدل نظرسنجی‌های علمی نه نظرسازی‌ها تا حدود زیادی فرد مورد نظر ائتلاف برای کاندیداتوری را انتخاب خواهد کرد.
ایسنا:  علی‌اکبر ولایتی در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: در هیچ کشور و جامعه‌ای بدون آرمان نمی‌توان پیشرفت داشت و اگر در کشورهای اروپایی بنگریم، می‌بینیم آن‌ها پیشرفت خود را از یک جایی آغاز کرده‌اند و در حال حاضر به کشورهای درجه یک جهان تبدیل شده‌اند.
وی با بیان این‌که رنسانس به معنای بازگشت به ایام قبل از مسحیت است، افزود: آن‌ها عصر مسحیت را عصر تاریکی و عصر جهل می‌دانند و این نهضت پیشرفت آن‌ها از اینجا شروع شد، یعنی از رنسانسی که روی گردانی از مسحیت را به طور خاص و روی‌گردانی از دین را به طور عام تبلیغ می‌کرد.
ولایتی با بیان این‌که جنگ فرهنگی امروز یک هجوم جدید صلیبی است، ادامه داد: جنگ‌های صلیبی گذشته یک حمله نظامی بود که با یک دفاع نظامی خنثی می‌شد، اما هجوم امروز هجومی فرهنگی است که نیاز به یک دفاع فرهنگی دارد و دفاع فرهنگی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است.
وی اضافه کرد: کشورهای غربی ۲۰۰ سال است این ترویج فرهنگی خود را ادامه داده‌اند و در برخی از کشورهای عربی نتیجه این ترویج فرهنگی مشخص شده است و همین عقب‌ماندگی آنها نتیجه واضح پذیرفتن فرهنگ غربی است.
وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی علاوه بر احیای اسلام دین و معنویت را احیا کرده است، تاکید کرد: همین انقلاب اسلامی بود که با این روحیه احیا گر خود توانست ایران را از زیر یوغ دشمنان خارج کند.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ترویج انقلاب اسلامی که امام از آن سخن می‌گفت، ترویج فکری انقلاب بود ترویجی که امروز آن را در کشورهای عربی می‌بینیم و رهبر معظم انقلاب نیز نام آن را بیداری اسلامی گذاشتند. با توجه به این‌که بسیاری از افراد خواستند نام آن را به بهار عربی یا بیداری انسانی تغییر دهند، اما خاموش نشدن شیعیان بحرین و دوست و برادر شدن کشور عراق نشان از بیداری اسلامی در منطقه است.
ولایتی جمهوری اسلامی ایران را ستون فقرات بازگشت به دین دانست و افزود: این ایران بود که از ۲۰۰ سال قبل با استعمار و ترویج فرهنگ غربی جنگید و با فتوای میرزای شیرازی کمر این ترویج‌ها را شکست.
وی با بیان این‌که ایران کشوری مقتدر است و کشورهای مقتدر نمی‌توانند به کشورهای دیگر کاری نداشته باشند، تاکید کرد: به کسانی که می‌گویند اتفاقات سوریه زورآزمایی ایران و آمریکاست، باید بگویم ما نمی‌توانیم بنشینیم تا دشمن به مرزهای ما حمله کند. ما نباید به آن‌ها اجازه نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را بدهیم.
این عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که چه زمانی معلوم می‌شود، از اعضای ائتلاف سه گانه چه کسی کاندیدا خواهد شد، گفت: حتما از ما سه نفر یکی کاندیدا خواهد شد و دونفر دیگر حمایت خواهند کرد، قرار بر این است که هر سه نفر ثبت‌نام کنیم و پس از آن از تایید صلاحیت از امکانات برای اطلاع رسانی نامزد مورد نظر استفاده کنیم، اما مطمئن باشید، هیچ یک از این سه نفر با هم مناظره نخواهند داشت و حتما مکمل یکدیگر خواهند بود و امیدوارم این روش جدید تبلیغاتی به ثمر بنشیند.
ولایتی در پاسخ به این سوال که برای جذب دیگر اصولگرایان چه برنامه‌هایی دارید، بیان کرد: ما در حال مشورت با کاندیدا‌های اصولگرای دیگر هستیم تا آنها نیز به این ائتلاف بپیوندند و با یک نظر جمعی وارد میدان شویم و به نظر من وضعیت ائتلاف ما از دو تا سه هفته پیش بسیار بهتر است و مشورت‌ها را ادامه می‌دهیم تا حداکثر کاندیدا‌ها را به این ائتلاف جذب کنیم.
این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل این ائتلاف با نظر رهبری بوده یا نه پاسخ داد: مقام رهبری دستورالعملی صادر کردند و در آن فرمودند ایشان در فعالیت‌های انتخاباتی هیچ دخالتی نمی‌کنند و نکرده‌اند و فقط یک رای دارند و کسی از آن رای مطلع نیست.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که ائتلاف شما بر چه اساس نامزد مورد نظر را انتخاب خواهد کرد، گفت: اظهارات خواص و معدل نظرسنجی‌های علمی نه نظرسازی‌ها تا حدود زیادی فرد مورد نظر ائتلاف برای کاندیداتوری را انتخاب خواهد کرد، البته نظر پیشوایان فکری جامعه مثل مراجع، جامعه مدرسین، جامعه روحانیت بدون تردید بی تاثیر نخواهد بود.
ولایتی با بیان این‌که ائتلاف بدون برنامه معنی ندارد و ائتلاف پیشرفت حتما با برنامه ای مدون حاضر می‌شود، اظهار کرد: برنامه نامزد مورد نظر و حامیان ائتلاف او در چهار چوب چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه پیش خواهد رفت و بودجه‌ها بر اساس آن شکل خواهند گرفت.
این عضو ائتلاف پیشرفت اضافه کرد: دولتی که تشکیل خواهیم داد سر خود عمل نمی‌کند و بر اساس قوانین مجلس حرکت خواهد کرد و مسائل اقتصادی کشور نیز بر گرفته از قوانین مجلس، چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های کلی نظام خواهد بود و مسائل مهمی همچون بودجه و هدفمندی یارانه‌ها نیز آنطور که مجلس تصویب کرده نه آنطور که تاکنون اجرایی شده ادامه می‌یابد.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در برابر اصحاب فتنه و اصحاب انحرافی بایستیم باید اصولگرایان به یک اتفاق نظر برسند و به وجود آمدن این ائتلاف اولین گام این اتفاق نظر بود و امیدوارم در نهایت فردی کاندیدا شود که امید به پیروزی بالاتری داشته باشد.
ولایتی در پاسخ به این سوال که اقتصاد کشور کی سر و سامانی می‌گیرد و آیا می‌توان امید داشته باشیم که سر و سامانی می‌گیرد، گفت: هرگاه یک دولت مقتدر سر کار آمد و راه‌کارهای مختلف را از کاردان‌ها پرسید و تابع خرد جمعی بود و با این توانی که در مردم، تاثیر گذاری که ایران بر منطقه دارد و منابع سرشار معدنی و زیر زمینی کارهای بزرگ اقتصادی می‌توان انجام داد.
این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: با این ظرفیتی که در کشور وجود دارد، می‌توان ظرف مدت دو تا سه سال این خرابی‌های و ویرانی‌های ایجاد شده را درست کرد.
ولایتی افزایش بیکاری، افزایش قیمت اجناس و کاهش قدرت خرید مردم را از مهمترین مشکلات اقتصادی آنها دانست و افزود: هدف‌مندی یارانه‌ها باید متناسب با افزایش تورم افزایش یابد. دولت نباید سر خود و بدون در نظر گرفتن قوانین مجلس کاری را انجام دهد که بعدا خود باز بماند و نتواند کاری انجام دهد این اختلال در بودجه به دلیل نا هماهنگی با مجلس است.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که چرا در انتخابات سال ۷۶ شرکت نکرد، گفت: من در آن زمان هم مصر بودم که اصولگرایان باید یک کاندیدا داشته باشند که آقای ناطق نوری قبول کردند و وارد شدند، اما شکست خوردند دولت وقت به من گفت اگر مصاحبه‌ای که در مورد وحدت اصولگرایان انجام داده‌ای پخش نشود، شما وزیر امور خارجه می‌مانی که من به درخواست آنها جواب رد دادم، اما امروز آمده‌ام و مصمم هستم که در صحنه باشم؛ چراکه احتیاج به یک دولت قوی در کشور احساس می‌شود.
این عضو ائتلاف پیشرفت اضافه کرد: دولتی که روی کار می‌آید باید بتواند دو کار اساسی انجام دهد یکی روابط خارجی را بهبود ببخشد و دو وضعیت اقتصادی را سر و سامان دهد که بی تردید این دو مکمل هم هستند و من با اطمینان می‌گویم اگر روابط خارجیمان اصلاح شود تمام امور کشور از جمله اقتصاد رو به بهبودی می‌رود.
کد مطلب: 27813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *