۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۸

شاخص بورس عقب نشینی کرد

فروردین ماه سال ۹۲ در حالی به پایان رسید که آخرین روز کاری آن با عقب نشینی شاخص کل همراه شد. انگشت اتهام در این میان بیشتر از همه به سمت نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، هلدینگ پارسیان، پتروشیمی پردیس و گل گهر بود.
به گزارش تسنیم به نقل از سنا، در معاملات امروز، فعالان بورس تهران ۲۷۵ میلیون برگه سهم را داد و ستد کردند که ارزش این معاملات بیش از یک هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال بود.
حجم عمده ای از این معاملات متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، بانک پاسارگاد، هلدینگ پارسیان،پالایش نفت اصفهان و ملی مس بود.
همچنین نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان، ملی مس، پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری معادن و فلزات نیز بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.
فروردین ماه سال ۹۲ در حالی به پایان رسید که آخرین روز کاری آن با عقب نشینی شاخص کل همراه شد. انگشت اتهام در این میان بیشتر از همه به سمت نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، هلدینگ پارسیان، پتروشیمی پردیس و گل گهر بود که با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، این متغیر را ۱۹۶ واحد پایین کشیدند و در رقم ۴۰ هزار و ۵۵۰ قرار دادند. این در حالی بود که دو نماد پالایشگاهی بندرعباس و اصفهان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ، تلاش کردند تا از افت بیشتر آن جلوگیری کنند.
همچنین شاخص صنعت ۲۴۱ واحد منفی شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۸۶ و ۱۷۳ واحد نزولی شدند.
تازه وارد گروه پتروشیمی نیز در این روز متعادل بود و روند ملایمی را پشت سر گذاشت. به این ترتیب که نه از رشد یا افت قیمت حداکثری یا صف خرید یا فروش سنگین خبری بود. سهم در پایان معاملات در قیمت ۷۷۵ تومان به کار خود پایان داد.
سیمان فارس نو، سرماآفرین، گروه صنعتی بارز، وشکاب یزد، سیمان دورود، سیمان شاهرود و جام دارو هم با بیشترین رشد قیمت ، روز خوشی را داشتند. همچنین پاکسان، سیمان غرب، گروه صنعتی بارز، پالایش نفت بدرعباس، سیمان بهبهان، سیمان هگمتان و سیمان فارس نو نیز با صف های خرید سنگین ، مرکز توجه سهامداران برای تصاحب سهم بودند.
به نظر می رسد این روزها سیمانی ها گوشه نشینی را کنار گذاشته اند و بازهم متاثر از خبرهای خوش پیرامونی به میدان آمده و خود نمایی می کنند.
اما از نمادهای مطرح و مورد توجه که بگذریم مهر بد اقبالی بازار امروز بر پیشانی نمادهای لامپ پارس شهاب، پیاذر، رینگ سازی مشهد، سایپا شیشه ، فرآوری مواد معدنی ،کالسیمین و توسعه معادن روی خورده شد که با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.
این روند در نمادهای هلدینگ پارسیان، آذرآب، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی کرمانشاه، فولاد آلیاژی ایران، پتروشیمی فناوران و پتروشیمی شیراز نیز رخ داد و سهامداران این شرکتها بی مهری پیشه کرده و برای خروج از این نمادها ، طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند. به نظر نی رسد پتروشیمی ها ، شنبه خوبی را نداشتند و اصفهای فروش نیز گواه این مدعاست.
در نهایت پس از همه این فراز و فرودهای امروز تالار شیشه ای ، ارزش بازار در عدد ۲۰۰هزار میلیارد تومان قرار گرفت تا اولین روز هفته نیز این گونه برای بورس تهران به پایان برسد.
کد مطلب: 27971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *