۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۱

آزادی یک ایرانی از بند آدم‌ ربایان در هرات

یک شهروند ایرانی که چندی پیش از سوی آدم‌ربایان در استان هرات واقع در غرب افغانستان ربوده شده بود، توسط پلیس آزاد شد.
ایسنا: مقام‌های امنیتی هرات اعلام کردند، این فرد توسط برخی از حلقه‌های آدم‌ربایی در شهر کهسان هرات ربوده شده بود و در منطقه‌ای به نام کمانه و بنیاد نگهداری می‌شد.
ژنرال رحمت‌الله صافی، فرمانده پلیس هرات در یک نشست خبری در مقر پلیس این ولایت گفت: این شهروند ایرانی که میلاد نام دارد نزدیک به ۱۵ روز قبل از سوی آدم‌ربایان در شاهراه هرات - اسلام قلعه ربوده شده بود که پس از عملیات موفق پلیس کهسان از بند آن‌ها رها شد.
او گفت، در این رابطه دو تن که مظنونان اصلی این ماجرا هستند به بازداشت پلیس در آمده‌اند.
صافی اظهار کرد که تحقیقات از افراد بازداشت شده آغاز شده تا علت و انگیزه اصلی بروز این رویداد مشخص شود.
در همین حال این شهروند ایرانی که در اصل ساکن تهران است گفت که برای مبادلات تجاری وارد افغانستان شده بود که پس از ورود به بازار اسلام قلعه در منطقه مرزی میان ایران و افغانستان توسط آدم‌ربایان ربوده شد.
او از فعالیت به موقع نیروهای پلیس افغانستان در آزادی خود از شر آدم‌ربایان تشکر کرد.
بر اساس این گزارش، فرماندهی پلیس هرات روز یک‌شنبه از سوی اداره آیسا و شمار زیادی از بازرگانان هرات، در راستای مبارزه با آدم‌ربایی‌ها، مورد تقدیر قرار گرفت.
بازرگانان هرات اعلام کردند: در یک ماه گذشته و پس از فعالیت‌های به موقع پلیس، پدیده آدم‌ربایی در هرات به خط صفر رسیده است.
بازرگانان و تجار ایرانی که قصد تجارت با افغانستان دارند علاوه بر مسایل و مشکلات امنیتی با مشکلات بسیار حقوقی و قانونی مواجه‌اند.
کد مطلب: 28094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *