۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۸

نصب ایربگ تا اول تیرماه اجباری شد

کیومرث فروتنی اظهارداشت:طبق این مصوبه نصب حداقل ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین از اول تیرماه سال ۹۲ برای تمام خودروهای سواری الزامی است.
تسنیم: مدیر کل صنایع ماشین سازی وزارت صنعت با اشاره اینکه خودروسازان تا اول تیرماه برای نصب ایربگ فرصت دارند، گفت: فقط در دو نوع خودرو مشکل وجود دارد که درتلاشیم برای نصب کیسه هوا در این خودروها تا شهریور ماه به خودرو سازان فرصت دهیم .
کیومرث فروتنی با اعلام این خبر که مصوبه هیأت دولت در ارائه فرصت دو ماهه به خودروسازان برای نصب ایربگ امروز به شرکت های خودروساز ابلاغ شد، اظهارداشت:طبق این مصوبه نصب حداقل ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین از اول تیرماه سال ۹۲ برای تمام خودروهای سواری الزامی است.
وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه دولت از ابتدای امسال نصب ایربگ برای تمام خودروهای سواری الزانی شده است، افزود: در همین مسیر خودروسازان با ارائه دلایلی فرصتی چند ماه برای اجرای این مصوبه داشتند که در نهایت هیأت دولت با ارائه فرصتی دو ماه برای نصب ایربگ موافقت نمود.
مدیر کل ماشین سازی وزارت صنعت معدن ضمن بیان این مطلب که مصوبه جدید دولت یک تبصره نیز دارد، گفت: به استناد این تبصره خودروسازان سالانه مجازند ۲۰ درصد از حجم تولیدات خود را با یک کیسه هوای راننده به صورت اختیاری تولید نمایند.
وی در واکنش به اظهارات خودروسازان درباره نبود قطعات لازم برای نصب ایربگ افزود: خودروسازان باید مواد اولیه کیسه هوا را همانند تأمین سایر مواد اولیه تولید از مسیر های تعریف شده از جمله واردات تأمین نمایند.
به گفته فروتنی، البته برای نصب ایربگ در دو خودرو مشکلات وجود دارد که متأسفانه در مصوبه جدید هیأت دولت منظور نشده است به نحوی که درصددیم برای نصب کیسه هوا در این دو خودرو تا شهریور ماه به خودرو سازان فرصت دهیم .
کد مطلب: 28104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *