۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۵

نماینده اصول‌گرا: با تعدد کاندیدا قطعا شکست می‌خوریم

قوامی با مورد خطاب قرار دادن اصولگرایانی که اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری کرده‌اند، خاطر نشان کرد: اصولگرایان توجه داشته باشند که تعدد نامزدهای اصولگرایان قطعا منجر به شکست خواهد شد.
یک نماینده اصولگرا با اعتقاد به این که رقابت مبتنی بر رفاقت است گفت: اصولگرایان بدانند که تعدد نامزدهای اصلولگرا منجر به شکست خواهد شد.

هادی قوامی امروز (چهار‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به نامگذاری سال جرای به «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» گفت: اگر به تعریف حماسه دقت کنیم، داستانی است که قهرمان آن مردم هستند و قطعا مشارکت مردم در ۲۴ خرداد۹۲ حداکثری بوده و شور و شوق عمومی به بالاترین سطح افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اما چگونه می‌توانیم شور و شوق را در مردم ایجاد کنیم؟ آیا با اختلاف و سیاه‌نمایی می‌تواند شود شور و شوق را به حداکثر رساند؟

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر این که رقابت ما مبتنی بر رفاقت است،‌ اظهار کرد: هر فردی که می‌خواهد در این عرصه وارد شود باید ارزش‌ها و دیدگاه‌های خود را شفا مطرح کند و دیدگاه‌هایش برای معماری اقتصاد را ارایه دهد، نه این که از بنای دیگران برای بنای خود مصالح گرد آورد که این برخلاف اصولی است که شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را فراهم می‌آورد.

قوامی در ادامه با مورد خطاب قرار دادن اصولگرایانی که اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری کرده‌اند، خاطر نشان کرد: اصولگرایان توجه داشته باشند که تعدد نامزدهای اصولگرایان قطعا منجر به شکست خواهد شد.

وی به سایرگروه‌ها و جریاناتی که قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارند پیشنهاد کرد که برنامه‌های خود را متناسب با نیازها امکانات واقعی ارایه کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه در بخش دیگری از نطق خود گفت: در ۳۵ سال پیش که انقلاب اسلامی تولد یافت اگر تصویری از ۳۵ سال بعد جمهوری اسلامی ایران ارایه می‌کردند که چه ویژگی‌هایی خواهد داشت بهتر بود.

وی افزود: با توجه به این که در سال‌های اولیه انقلاب اصول مترقی قانون اساسی تصویب شد لذا اگر زمینه تحقق آن فراهم شو قطعا انتظاری که مردم از انقلاب داشته‌اند محقق خواهد شد.

نماینده مردم اسفراین درمجلس تصریح کرد: اکنون برای این طفلی که درسال ۵۷ متولد شده و اکنون در ۳۵ سالگی به جوان تبدیل شده و وارد میانسالی می‌شود باید زمینه‌های تحقق توجه به اصول قانون اساسی فراهم شود.

قوامی به اصل ۴۹ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اتفاق دیگری که مدنظر بود نیفتاد و آن درآمد ناشی از کار و تلاش است که با مقایسه دو سال گذشته در عملکرد بانکی متوجه بسیاری از مسائل خواهیم شد زیرا اگر کسی در شهریور سال ۹۰، ۴۰ میلیون تومان را در بانک سپرده گذاری می‌کرد آن هم در نظام بانکی بدون ربا سپرده‌گذاری ارزش داشت چرا که نظام بانکی موظف است این سپرده را کانالیزه کرده و به سمت فعالیت تولیدی و اشتغال سوق دهد و در مقابل بانک ۲۰ درصد سود به آن بپردازد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: اما در مقابل اگر کسی در شهریور ماه سال ۹۰، همان ۴۰ میلیون تومان را به دلار تبدیل کرد بعد از یک سال این دلارها از ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ تومان به بیش از ۳۵۰۰ تومان افزایش یافت، در واقع کاری که نباید را انجام داده است و به جریان تولید و اشتغال لطمه زده است و چه بسا مبلغ تبدیل شده به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: قطعا باید به این مسائل توجه شود و اینگونه نباشد کسانی که کارهایی نباید انجام دهند تشویق و کسانی که کارهایی باید انجام می‌دهند جریمه شوند.

قوامی خواستار اصلاح نظام بانکی کشور شد و گفت: امروز اصلاح نظام بانکی برخلاف آن پیش‌بینی است که انجام شده بود؛ لذا اصلاح آن از ضرورت‌های اساسی است.
کد مطلب: 28323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *