۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۱

۲۱ کشته در ناآرامی‌های سین‌کیانگ چین

در جریان درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در سین‌کیانگ واقع در غرب چین ۲۱ تن از جمله افسران پلیس و کارگران خدمات اجتماعی کشته شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقام‌های رسمی چین درخصوص این درگیری‌ها گفت: در جریان این درگیری‌ها ۲۱ تن از جمله افسران پلیس و کارگران خدمات اجتماعی کشته شدند.
درگیری مسلحانه در منطقه باچو در غرب این استان زمانی صورت گرفت که پلیس مارالبیشی در کاشغر اقدام به بازرسی منازل سکنه برای یافتن چاقوهای غیرقانونی کرد. در جریان درگیری ۲۱ تن کشته شدند که ۱۱ تن از آنها اعضای اقلیت مسلمان اویغور بودند.
همچنین شش تن از اعضای یک گروه تبهکار در این درگیری کشته شدند و هشت تن دیگر نیز توسط افسران پلیس دستگیر شدند البته هویت آنها مشخص نشده است.
براساس گزارش رسانه‌های محلی مشخص شد که این بررسی منزل به منزل ماموران پلیس نشان داد که اعضای یک گروه تبهکار قصد توطئه چینی برای انجام اقدامات تروریستی داشتند و این حمله برای مقابله با یک اقدام تروریستی صورت گرفته است.
مقام‌های دولت چین و رسانه‌های رسمی این کشور تروریست‌ها را مقصر اصلی این ناآرامی دانسته اما برخی از کارشناسان می گویند دولت پکن باعث به وجود آمدن این ناآرامی‌ها و درگیری‌ها بوده است.
درگیری میان اویغورها و اعضای اکثریت قومی هان در سال ۲۰۰۹ میلادی حدود ۲۰۰ کشته برجای گذاشت.
کد مطلب: 28360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *