۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۲

ناتو خواستار جدیت پاکستان در مبارزه با طالبان شد

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از پاکستان خواست با شبه نظامیان طالبان که از خاک این کشور برای حمله به افغانستان استفاده می کنند، مقابله کند.
به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بار دیگر از دولت پاکستان خواست ضمن مقابله با شبه نظامیان طالبان از انجام عملیات آنها علیه نظامیان خارجی در خاک افغانستان جلوگیری کند.
وی که در حاشیه دیدار با "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان در بروکسل سخن می گفت افزود: برای ایجاد صلح و آرامش درازمدت نه تنها در افغانستان بلکه در کل منطقه نیازمند مسئولیت پذیری پاکستان در این رابطه هستیم.
به گفته راسموسن افغانستان و پاکستان هر دو از مبارزه با افراط گرایی و فعالیت های تروریستی در مرزهای مشترک خود سود می برند. گزارش محرمانه ای که ناتو در ماه فوریه منتشر کرد، حاکی است شبه نظامیان طالبان از سوی سرویس اطلاعاتی پاکستان مورد حمایت قرار می گیرند.
این در حالی است که اسلام آباد ضمن رد این ادعا آن را بی اساس خوانده و اعلام کرده است هیچ فعالیت مخفیانه ای در موضوع طالبان و افغانستان ندارد. گفتنی است حدود ۱۰۰ هزار نظامی ناتو که هم اکنون در افغانستان به سر می برند، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ از این کشور خارج شوند.
کد مطلب: 28362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *