۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳

نتیجه انتخابات تاثیری بر پرونده هسته‌ای نمی‌گذارد

وزیر امور خارجه تصریح کرد : موضوع هسته‌یی ربطی به انتخابات ندارد و هر دولتی منویات نظام و خواسته مردم را اجرا می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر خود به قزاقستان نتایج اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای قلب آسیا را تشریح کرد.

علی‌اکبر صالحی گفت : شش کار گروه ویژه برنامه‌ریزی برای اقدامات اعتمادساز در این اجلاس تشکیل شد که مسوولیت کارگروه آموزش به عهده جمهوری اسلامی ایران بود.

صالحی با بیان اینکه نتایج کارگروه‌ها پس از تصویب وزرا در بیانیه نهایی منعکس شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با حضور فعالانه در اجلاس پیشنهادات خوبی را در ارتباط با آموزش در افغانستان و سایر کشورهای منطقه ارائه نمود که به تصویب رسید.

وزیر امور خارجه با اشاره به موضوعات دیگر اجلاس از جمله سرمایه‌گذاری ، مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، تروریسم و همکاری‌های اقتصادی تصریح کرد که در سخنرانی در این نشست هیات جمهوری اسلامی ایران مواضع کشورمان در خصوص این موضوعات را تشریح کرد.

صالحی با اشاره به ملاقات با رییس‌جمهور قزاقستان گفت: جناب آقای نظر بایف آمادگی کشورش برای میزبانی نشست آلماتی ۳ و پیگیری گفتگوهای آلماتی ۱و۲ را اعلام داشت تا اگر طرف مقابل اعلام آمادگی نماید بتوانیم فرایند تعامل در آلماتی ۳ را کلید بزنیم.

وی افزود : قرار شد خانم اشتون طبق تعهدی که کرده است تماس بگیرد، نباید بگذاریم که زمان بگذرد. جمهوری اسلامی ایران همواره برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد : موضوع هسته‌یی ربطی به انتخابات ندارد و هر دولتی منویات نظام و خواسته مردم را اجرا می‌کند.

صالحی با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه قزاقستان ، اراده مسوولین دو کشور برای تقویت روابط را یادآور شد و گفت که روابط سیاسی دو کشور از هر حیث عالی است.

وی گفت: در این ملاقات توافق شد که در اجرای تفاهم نامه ها تسریع شود ، گروه های دوستی پارلمانی فعال گردند و طی چند هفته آینده شاهد جشن راه اندازی خط ریلی مهم ایران – ترکمنستان و قزاقستان خواهیم بود.

صالحی در پایان مصاحبه تاکید کرد که در ملاقات‌ها از میزبانی قزاقستان در مذاکرات هسته‌یی تقدیر به عمل آمد.

صالحی جمعه شب پس از شرکت و سخنرانی در سومین اجلاس وزرای امور خارجه قلب آسیا و دیدار با رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه قزاقستان همچنین گفت‌وگو با وزرای امور خارجه تاجیکستان ، هند ، ترکیه ، افغانستان ، سوئد ، لتونی و معاونین وزرای امور خارجه عراق و عربستان و نیز دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ، آلماتی را ترک و وارد تهران شد.
کد مطلب: 28508
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *