۲
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۶
کواکبیان در دانشگاه شیراز مطرح کرد:

پنج نقطه ضعف دولت احمدی نژاد

پنج نقطه ضعف دولت احمدی نژاد
دکتر مصطفی کواکبیان در دانشگاه شیراز و در حضور دانشجویان این دانشگاه از برنامه ها و اهداف خود از شرکت در انتخابات گفت و به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعار خود در این انتخابات را زنده باد اصلاحات نامید و بار دیگر بر عنوان دولت اخلاق خود و دلایل انتخاب این عنوان تاکید کرد و رواج بی اخلاقی در کشور و اشاره صریح قانون اساسی به اخلاقی عمل کردن و ترویج این رفتار از سوی رییس جمهور را مهمترین دلیل خود برای انتخاب این لقب به دولت احتمالی آینده خود دانست.
دکتر مصطفی کواکبیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عاری بودن دولت آینده از ضعف های دولت فعلی و ادامه دادن نقاط قوت این دولت به ارزیابی دولت نهم و دهم پرداخت و اظهار داشت:« به نظر من پشتکار احمدی نژاد یکی از نقاط قوت دولت ایشان بوده که البته متاسفانه در همین مورد هم به علت آنکه کار و پشتکار ایشان مبتنی بر بصیرت، بینش و یک عمل متخصصانه و کارشناسانه نبوده تبدیل به رونده ای در جاده شده که هرچه سرعت بیشتری می گیرد بیشتر از مسیر خارج می شود.»
دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه ارزیابی خود از دولت نهم و دهم ۵ نقطه ضعف عمده این دولت را بر شمرد و در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز تعهد کرد درصورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری این نقاط ضعف را در دولت احتمالی آینده خود برطرف کرده و از آنها اثری نخواهند دید.
بی برنامگی، بی قانونی، وعده های غیر عملی و پوپولیستی، بی انضباطی مالی و بی ثباتی کابینه و تغییرات زیاد درآن ؛ ۵ نقطه ضعف مورد اشاره این کاندیدای ریاست جمهوری در ارتباط با دولت نهم و دهم بود.
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به میزان هزینه های تبلیغات و نحوه تامین آن ضمن اشاره به محل دریافت حقوق خود از دانشگاه بابت تدریس اظهار داشت:«قرار نیست هزینه های زیادی برای تبلیغات انجام گیرد و عمده هزینه ها مربوط به همین سخنرانی ها و همایش های انتخاباتی است که در کنگره یازدهم حزب مردم سالاری در همین ارتباط بحث شد و قرار است حزب این هزینه های حداقلی را تامین کند.»
کواکبیان در پاسخ به میزان اصلاح طلب بودن خود گفت:« اگر جنبه خودنمایی و ریا نباشد من اولین کسی بودم که در کنگره حزب همبستگی در سال ۱۳۷۷ و در آستانه انتخابات مجلس ششم به عنوان دبیر این حزب واژه اصلاحات را بکار بردم و از حزب ما هم ۷۰،۸۰ نفر به مجلس راه یافتند. همچنین من مسئول ستاد آقای خاتمی در استان سمنان در انتخابات ۷۶ بودم . اگر منظور از اصلاح طلبی براندازی و فعالیت های اینچنینی باشد بنده با آن مخالفم اما من ضمن دوست داشتن این نظام و پایبندی به همه الزامات آن معتقدم مشکلاتی در جامعه وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد. ما چارچوب این بنا را قبول داریم و تنها معتقدیم که در داخل بنا نقاشی و مرمت احتیاج است. اصلا اصلاحات مدنظر ما برای بقا و قوام نظام است.»
کاندیدای مورد نظر جبهه اصلاح طلبان در ارتباط با حضور خاتمی و استراتژی این جریان در قبال حضور خاتمی در انتخابات تاکید کرد:«ما آقای خاتمی را یک اصلاح طلب در چارچوب نظام می شناسیم و تهمت های ناروا مبنی بر زاویه داشتن ایشان با نظام را شدیدا محکوم می کنیم و بارها گفته ایم و تاکید کرده ایم که در صورت حضور آقای خاتمی در انتخابات ما به حمایت از ایشان خواهیم پرداخت و کناره گیری خواهیم
ما آقای خاتمی را یک اصلاح طلب در چارچوب نظام می شناسیم و تهمت های ناروا مبنی بر زاویه داشتن ایشان با نظام را شدیدا محکوم می کنیم و بارها گفته ایم و تاکید کرده ایم که در صورت حضور آقای خاتمی در انتخابات ما به حمایت از ایشان خواهیم پرداخت و کناره گیری خواهیم کرد
کرد اما درصورت عدم حضور ایشان در انتخابات بر خود لازم می داریم، در انتخابات پیش رو کاندیدا شویم. همچنین در صورتی که آقای خاتمی به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکند اینگونه نخواهد بود که ما به هرکسی که ایشان معرفی کنند نظر خواهیم کرد البته من معتقدم آقای خاتمی چنین کاری را هم نخواهد کرد. ضمنا ما همواره گفته ایم در صورت غیبت آقای خاتمی به مکانیسم اجماع باور داریم و منظور از اجماع هم تمام نخبگان و احزاب اصلاح طلب یا نظرسنجی است.»
این استاد دانشگاه با اشاره به نقش آزادی بیان در میزان توسعه و شکوفایی علمی کشور در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز افزود:«لازمه شکوفایی و توسعه علمی در کشور فراهم شدن فضایی مبتنی بر پویایی و آزادی بیان است و هرچه فضا تنگ تر شود جلوی رشد علمی گرفته می شود. من برای فراهم کردن شرایط و امکان رشد علمی معتقدم که باید از تشکل ها و گروههای دانشجویی حمایت کرد و انشاء الله در طی روزهای آتی ریز برنامه های خودمان در این زمینه را اعلام خواهیم کرد. ضمن اینکه ما با هرگونه ستاره دار شدن دانشجویان و مشکلاتی از این دست مخالفیم و معتقدیم که برای جلوگیری از فرار مغزها پرداختن و توجه به این امور لازم است. ما حتی در برنامه هایمان تلاش خواهیم کرد اساتیدی را که زودتر از موعد بازنشسته کرده اند را به کار بگیریم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.»
دکتر مصطفی کواکبیان همچنین در پاسخ به برنامه های خود در ارتباط با بهبود اقتصاد کشور اظهار داشت:« ما ۱۲ برنامه مشخص و ملموس را در بحث اقتصاد به زودی مطرح خواهیم کرد که در آن به مواردی چون اشتغال، مهار تورم، جلوگیری از رشد نقدینگی، رشد سرمایه و سرمایه گذاری، تقویت تولید ملی، کنترل بازار ارز، نظارت سیستم پولی و مالی کشور و ... پرداخته شده است. ضمنا اولین برنامه ما احیای سازمان برنامه و بودجه خواهد بود که انحلال آن بی نظمی و برنامگی را به ارمغان آورده، اصلاح برنامه هدفمند کردن یارانه ها از دیگر برنامه های اصلی ما خواهد بود که شیوه اجرای فعلی آن که منجر به تعطیلی و متوقف شدن بخش تولید و افزایش تورم شده را تغییر خواهیم داد. همچنین در حوزه کنترل بازار ارز هم سیاست های دستوری و بخشنامه ای را کنار خواهیم گذاشت.»
این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به مواضع شان نسبت به حصر آقایان موسوی و کروبی ضمن آرزوی از بین رفتن حصر این افراد افزود:« یک وقتی است که حضور خود در انتخابات را مشروط به رفع حصر این عزیزان می دانیم که البته من چنین شرط گذاری را قبول ندارم اما یک وقتی است که ضمن حضور در انتخابات آرزوی شکسته شدن حصر آنها داریم که من هم امیدوارم هر چه زودتر چنین اتفاقی روی دهد.»
در حاشیه این برنامه پرسش و پاسخ، کواکبیان مواردی را مطرح کرد که به شرح زیر بود:
• اگر بخواهیم کشور به سمت مطلوبی حرکت کند باید یک فضای باز و منتقدانه را ایجاد کنیم.
• ما با اصولگرایان معتدل تر همکاری خواهیم کرد و منتی هم سرشان به خاطر حمایت از احمدی نژاد نداریم و اگر یک اصولگرای منصفی هم اصلاح طلبانه سخن بگوید ما استقبال می کنیم.
• برخی از من ایراد می گرفتند که چرا مثلا در مجلس فریاد می کشیدید، من هم در پاسخ آنها می گفتم باید فریاد می کشیدم چرا که جایی ظلمی می شود باید فریاد کشید و نمایندگان هم یکی از وظایفشان گرفتن حق مظلومین و حق مردم است. من افتخار می کنم که در مجلس کارنامه قابل توجه و قابل دفاعی دارم.
کد مطلب: 28540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *