۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۷
سعیدی‌کیا:

برنامه دولت من کاهش قطعی بودجه از نفت است

محمد سعیدی‌کیا در جمع دانشجویان شهید بهشتی گفت: دولت من کاهش قطعی بودجه کشور از نفت را برنامه خودش می‌داند و ایستادگی و مقاومت بر اساس الگوی ایرانی اسلامی را برای رسیدن به اهداف مناسب می‌داند.
به گزارش فارس، محمد سعید‌ی‌کیا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه حضور یافت و پیرامون مسائل انتخاباتی سخنرانی کرد.
وی در ابتدای سخنان خود گفت: هنوز فضای انتخابات در کشور گرم نشده و دانشجو یان و دانشگاهیان در گرم کردن این فضا بیشترین نقش را دارند. من معتقدم کشور را می‌شود بهتر از این اداره کرد. در ۴ دولتی که کار کردم و تجربه‌هایی که کسب کردم و با آگاهی از مشکلات موجود مطمئن هستم که کشور را می‌شود بهتر اداره کرد.
سعیدی‌کیا افزود: با رابطه حکیمانه بر اساس منافع دو طرف می‌شود رابطه منطقی با دیگر کشورها داشت. اساس اداره کشور در دولت من بر همان اساسی استوار است که نظام جمهوری اسلامی تعریف کرده است. دولت آینده من فرزند مجلس و خدمتگزار مردم است.
وی افزود: همه کسانیکه وفادار به انقلاب اسلامی هستند و پایبند به ارزش‌های نظام و انقلاب هستند به همراه کارآمدی لازم جزء دولت آینده من خواهند بود. دولت آینده من معتقد است زندگی توام با رفاه در سایه فرهنگ اسلامی محقق خواهد شد، دولت من کاهش قطعی بودجه کشور از نفت را برنامه خودش می‌داند و ایستادگی و مقاومت بر اساس الگوی ایرانی اسلامی را برای رسیدن به اهداف مناسب می‌داند.
محمد سعیدی‌کیا کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهور در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که شما در دوره وزارت مسکن خود نتوانستید قیمت مسکن را کنترل کنید، حال در ریاست جمهوری چگونه می‌خواهید قیمت‌ها را کنترل کنید، اظهار داشت: علت گرانی مسکن وجود نقدینگی زیاد در جامعه است و دولت وظیفه دارد این نقدینگی را به سمت سرمایه گذاری هدایت کند و بستر امنی برای سرمایه‌گذاری به وجود بیاورد.
وی افزود:‌ در حال حاضر در کشور ما نه ثبات قانون و نه شفافیت قانون وجود دارد. وقتی این نقدینگی موجود به سمت سرمایه‌گذاری نرود به سمت ارز، طلا و ملک و مسکن خواهد رفت و در دوره وزارت من نیز همین مشکل به وجود آمد.
سعیدی‌کیا همچنین درباره اینکه برای اشتغال جوانان چه برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: در اقتصاد ما افت سرمایه گذاری، افت تولید و افت اشتغال وجود دارد و راه حل آن این است که ما به تولید اهمیت دهیم و مردم به مقررات دولت اعتماد کنند و به سرمایه گذاری روی بیاورند.
وی افزود: نکته دیگر پول نفت است. پول نفت مستقیم وارد خزانه می‌شود و قسمت اعظم آن صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود. آنچه که لازم است این است که پول نفت برای تولید صرف شود که خود باعث آبادانی کشور می‌شود و صندوق توسعه ملی این سخن را اجرایی می‌کند. این صندوق توان ایجاد سالانه یک میلیون شغل را دارا است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که دیدگاه شما نسبت به رابطه و تعامل با کشورهای غربی چیست، گفت: سیاست‌های کلان کشور در اختیار رهبری است. اما یک رئیس‌جمهور خوب باید در آن چارچوب نقش خود را به خوبی ایفا کند و اگر غیر از این باشد تقابل را به وجود خواهد آورد.
سعیدی‌کیا افزود: ما باید بدانیم همه دنیا آمریکا نیست، ما با بسیاری از کشورها رابطه داریم و باید این رابطه را از طریق اقتصاد توسعه دهیم و در واقع ارتقای رابطه اقتصادی باعث ارتقای رابطه سیاسی نیز می‌شود.
وی همچنین افزود: مسیر حمل و نقل مناسب برای کشور پتانسیل خوبی برای حوزه‌های سیاسی و اقتصادی کشور است، توریسم نیز در این زمینه نقش دارد و ما اگر بتوانیم امکانات بالقوه توریستی کشور را بالفعل کنیم تاثیر خوبی در اقتصاد ما خواهد داشت.
کد مطلب: 28550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *