۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۸

نصیرزاده: فوتبال صنعت است

هوشنگ نصیرزاده ، کارشناس فوتبال کشور گفت : امروزه فوتبال نه به عنوان یک ورزش بلکه به عنوان یک صنعت عظیم در تمام جهان شناخته شده است.
نصیرزاده روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: کشورهای پیشرفته و صاحب فوتبال با بهره مندی از علم روز دنیا و بکارگیری ایدها و خلاقیت های نو و زودبازده توانسته اند اقتصاد، تجارت و حتی سیاست کشورشان را در راستای رویدادها و اتفاقات فوتبال برنامه ریزی و طراحی کنند.

وی اظهار کرد: امروز بر خلاف گذشته که اعتقاد داشتیم هر کس زور و توانایی بیشتری دارد قدرتمند است، به جرات می توان گفت که هر کس دانش و علم بیشتری دارد بر مسند قدرت نشسته و بر دیگران حکم فرمایی می کند.

نصیرزاده افزود: به روز رسانی اطلاعات و آشنایی با علم روز دنیا در رشته پرطرفدار و فراگیر فوتبال امری مهم و اساسی در رشد و توسعه این رشته است و موجب پیشرفت آن در سطح جهان می شود.

وی خصوصی سازی و حمایت بخش خصوصی از تیم های باشگاهی را امری مهم در توسعه فوتبال کشور دانست و افزود : مدیران باشگاه ها و کسانی که در راس امور تیم داری قرار دارند موظف به داشتن برخی فاکتورهای لازم در امور مدیریتی و باشگاه داری هستند که در این راستا آشنایی به مسائل تجاری و اقتصادی و حتی سیاسی امری مهم در حیات و نگهداری تیم های حاضر در لیگ کشوری و کسب موفقیت های روز افزون برای آنها می باشد.

وی ادامه داد: یک مدیر موفق باید تاجر و اقتصاددان موفقی نیز باشد و برای بقای تیم باشگاهی خود از طرق مختلف و با ایده های نو و سازنده، سرمایه و اعتبار ریالی لازم را جذب و هزینه کند.

نصیرزاده گفت: نیازی نیست مدیران باشگاه ها حتما از بین افراد فنی و فوتبال بلد انتخاب شوند چرا که کار مدیریتی برنامه ای خارج از مسوولیت فنی و اجرایی در فوتبال است که باید در راستای تامین نیازهای اقتصادی و اعتباری باشگاه هدف گذاری شود.

هوشنگ نصیرزاده برای شرکت در دومین همایش اولویت های توسعه فوتبال آذربایجان غربی و تدریس در دوره مدیریت فوتبال به شهر ارومیه سفر کرده است.
کد مطلب: 28714
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *