۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۷

قیمت رسمی۴ خودرو اعلام شد

در حالی از صبح امروز قیمت‌های متفاوتی برای چند خودرو طبق فرمول شورای رقابت محاسبه و اعلام شده بود که این شورا قیمت رسمی ۴ خودوری پرتیراژ را اعلام کرد. بر این اساس پراید ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و پژو ۴۰۵ نیز ۲۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان شد.
به گزارش تسنیم، کارگروه خودرو مرکز ملی رقابت طبق دستور العمل شورای رقابت محاسباتی به شرح جدول زیر را انجام داده است که براین اساس
قیمت پراید ۱۳۱ با فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۵۴ تومان تعیین شده است.
همچنین طبق اعلام مرکز ملی رقابت قیمت نهایی تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا ۱۶ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ تومان ، سمند ال ایکس EF۷ بنزینی با کیسه هوا ۲۰ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۳۷۷ تومان و پژو ۴۰۵ slxبا ترمز ضد قفل و کیسه هوا به ارزش ۲۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۴۳ تومان قیمت گذاری شده است.
البته از صبح امروز پس از انتشار دستور العمل نهایی قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت برخی از سایت های خبری با استفاده از فرمول جدید اقدام به محاسبه قیمت نهایی ۴ خودرو پر تیراژ صنعت خودروی کرده بودند که قیمت های متفاوتی از هر کدام بدست آمد.
شورای رقابت در دستور العمل جدید خود تورم بخشی پراید ۱۳۱ با فرمان هیدرولیک بدون کیسه هوا را ۵۰.۸ درصد، تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا ۵۲.۱ درصد، سمند ال ایکس EF۷ بنزینی با کیسه هوا ۵۳.۳ درصد ، پژو ۴۰۵ با ترمز ضدقفل و کیسه هوا ۵۹.۷ درصد و رانا ۴۹.۴ درصد اعلام کرده است.
در همین راستا این خودروها با قیمت‌های متفاوتی در برخی از سایت‌ها روبه رو شده‌اند به نحوی که پراید ۱۳۱ به نقل از یک سایت با لحاظ تورم اعلامی در فروردین ۹۱ حدود ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ، سمند lx حدود ۲۶میلیون تومان و پژو ۴۰۵ نیز ۲۴ میلیون تومان محاسبه شده است .
این قیمت ها در حالی عنوان شد که سایت‌های دیگر با بررسی فرمول پیچیده شورای رقابت قیمت پراید را ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تیبا ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،سمند lx با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ هم ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین قیمت کرده اند.
کد مطلب: 28762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *