۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۷

محسن رضایی: رد پای موساد در قتل پسرم پیدا شده

تا دیروز مشکل کشور تبدیل پراید به پرادو بود، امروز کمبود روغن/ نمی‌توانیم بگوییم که ۱۴ میلیون فتنه‌گر داریم/ باید فضای گفتمانی را در کشور به سمت تواضع پیش ببریم.
کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضوردر دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: هم اکنون در مقطع حساسی هستیم و به تعبیری می‌خواهیم از بحران عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی افزود: شرایط کنونی دو ویژگی دارد و آن این است که امروز دست روی هر مساله‌ای بگذاریم با مشکلات فرهنگی و اقتصادی مواجه می‌شویم. دیدگاه من این است که ما اصولاً وارد عصر جدیدی شده‌ایم. ثمره عصر گذشته تشکیل حکومت بود و ثمره این عصر باید تشکیل زندگی باشد.

وی افزود: عصر گذشته را نسل اول انقلاب به خوبی اداره کردند اما عصر جدید را جوانان باید اداره کنند و ما تنها آن‌ها را کمک می‌کنیم. این عصر ماهیت اقتصادی و فرهنگی دارد و قرار است در آن تولید ثروت و فرهنگ صورت گیرد.

رضایی تولید کنونی ثروت و فرهنگ کشور را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و گفت: در سه دولت گذشته تفاوت‌های سیاسی زیادی را شاهد بودیم اما هر سه مصرف کننده ثروت ملی بودند. البته نحوه خرج کردن آن‌ها متفاوت بود برخی بهتر و برخی بد‌تر خرج می‌کردند به گونه‌ای که امروز می‌توان گفت جامعه و دولت ما توانایی تولید ثروت را ندارد.

این کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قوی‌ترین نهاد فرهنگی کشور را شورای عالی انقلاب فرهنگی خواند و گفت: علی رغم اختیارات گسترده این نهاد اما بسیاری از آمال فرهنگی ما روی زمین مانده است و این نهاد نیز نتوانسته به خوبی تولید فرهنگ کند. علاوه بر این امروز ما شاهد این هستیم که معماری در ایران نیز تولید خشونت می‌کند. ضعف در تولید فرهنگ و ثروت علائم این است که گذشته ما در مواجهه با عصر جدید نتوانستند قابلیت‌های خوبی برای مقابله با این مشکلات از خود نشان دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ۴۵ هزار تومان امروز برابر با ۱۵ هزار تومان فروردین سال گذشته شده است خاطرنشان کرد: در گذشته در شیرهای مصرفی آب می‌ریختند اما امروز این آب وارد پول‌های ملی نیز شده است. تا دیروز پراید تبدیل به پرادو شده بود اما چند روزی است که در کشور با مشکل کمبود روغن مواجه شده‌ایم. کسانی که با این دست فرمان کشور را اداره می‌کنند باید بگوید کالای بعدی چه کالایی است.

وی افزود: اقتصاد ما در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بدون ترمز در حال حرکت است دولت آینده می‌تواند سرآغازی برای تحول در کشور باشد. شعار من ممتازی در همه عرصه‌های کشور است که جز با نهضت اجتماعی امکان پذیر نیست.

رضایی با تاکید بر اینکه اگر ده تیم دیگر نیز جای احمدی‌نژاد بنشیند اتفاقی در کشور رخ نخواهد داد گفت: باید ساختار، مدیریت، کارکرد و رفتار دولت متحول شود. با این سیستم متمرکز نمی‌توان کاری انجام داد.

وی با بیان اینکه باید دولت را به تعمیرگاه برد و آن را نوسازی شده بیرون آورد تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد سیاست زدگی فرهنگ ورزش دین و اخلاق هستیم. وقتی در مناظرات بالا‌ترین مقام قوه مجریه عکس یک خانم را بالا می‌برند شرف ما زیر سوال می‌رود.

وی با بیان اینکه باید اخلاق مداری را از دولت مردان شروع کرد گفت: وقتی در مجلس افراد لوح فشرده را رو به روی هم قرار می‌دهند فرهنگ و اخلاق ما زیر سوال می‌رود. اگر در این گردنه باقی بمانیم مشکلات بیشتری را خواهیم داشت بنابراین خواهش من از سیاسیون این است که انتخابات را گل آلود و سراب تبلیغات ایجاد نکنیم و بگذاریم ملت ماهی خود را بگیرند.

رضایی با تاکید بر اینکه ما امروز به سختی می‌توانیم نفت خود را با رابطه بفروشیم گفت: امروز وقت خرج کردن ۷۰۰ میلیارد دلار نیست باید با نصف این مبلغ کشور را اداره کرد و با نیمی دیگر راه را برای آیندگان باز کنیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه مقصود شما از نوسازی برای ایجاد نهضت اجتماعی چیست گفت: جنبش‌های اجتماعی یا از توده‌های مردم و یا از دولت‌ها آغاز می‌شود که البته مردم همیشه در این جنبه‌ها پیش گام بودند امیدوارم در انتخابات نیز با کمک آینده سازان کشور کلید این جنبش را بزنیم و آن را دردولت آینده ادامه دهیم.

در ادامه دانشجوی دیگری که به محرومیت استان‌های لرنشین اشاره کرد و از رضایی پرسید که چرا تاکنون اقدامی برای این استان ها صورت نگرفته است که وی گفت: من محرومیت این استان‌ها را قبول دارم نه تنها ۴ استان لر نشین ما بلکه بسیاری از استان‌های کشور از این محرومیت رنج می‌برند. اگر منظور شما این است که من اختیاراتی داشته‌ام وکاری برای آن‌ها نکرده‌ام باید بگویم این تفکر اشتباه است اگر هم فکر می‌کنید که اختیاری وجود داشته و باید درراستای محرومیت زدایی از این ۴ استان تلاش می‌شده باید گفت این امر نیز خارج از عدالت است.

وی افزود: ازجمله کارهای من در دولت آینده واگذاری برخی از اختیارات به استان‌ها خواهد بود. مطمئن باشید رفع محرومیت از مهم‌ترین انگیزه‌هایی است که من دنبال خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه آیا وعده یارانه سبز شما نیز همچون وعده هدفمندی یارانه‌ها و آوردن پول نفت بر سر سفره‌های مردم است گفت: بحث یارانه‌های سبز با یارانه‌های احمدی‌نژاد متفاوت است این یارانه برای تولید و سرمایه گذاری اختصاص داده خواهد شد نه برای مصرف.
رضایی همچنین در خصوص الگوی اقتصادی برنامه ریزی شده خود برای کشور نیز عنوان کرد: الگوی مورد طراحی ما الگویی ایرانی –اسلامی خواهد بود نه بر اساس الگوی اقتصادی چین.

وی با اشاره به شعار خود عنوان کرد: عنوان سلام بر زندگی شعار خوبی است. در یکی از سفرهای استانی پدر یک شهید به من گفت اگر در عرض یک هفته به من کمک نکنید خودکشی خواهم کرد بنابراین منظور از سلام بر زندگی این است که این فشار‌ها را از زندگی مردم برداریم تا آرامش در خانواده‌ها مستقر شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد ملی ما مانند یک ساختمان ۷۷ طبقه است گفت: به جای آنکه ۱۰ ستون زیر این ساختمان باشد تنها یک ستون وجود دارد و این نشان از اقتصاد تکم حصولی ما دارد در حالی که این مدل اقتصاد در همه جای دنیا منسوخ شده است. ما می‌بینیم ریال ما با نخی به دلارهای نفتی وصل است و عملا پول ملی ما در محاسبه دلارهای نفتی است.

وی افزود:‌ای کاش زمانی که دوستان ما می‌خواستند پول نفت را بر سر سفره‌های نفت بیاورند سفره مردم و دولت را یکی می‌کردند.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی بود صحبت‌های وی تنها درحد شعار است گفت: من به شعار‌های خود ایمان دارم چرا که ان‌ها از دل یک کار کار‌شناسی شده بیرون آمده است. من شعار نمی‌گویم بلکه نسخه می‌نویسم. من معتقدم جوانان ما فرشتگان نجات این ملت هستند چرا که من این را در زمان دفاع مقدس تجربه کردم.

در ادامه دانشجوی دیگری از رضایی پرسید اگر شما خود را اصول گرا می‌دانید چرا در هیچ یک از ائتلاف‌های اصول گرایان وارد نشدید که وی پاسخ داد: من اصول گرای قبل از انقلاب هستم و پس از انقلاب اصول گرا نشده‌ام من از زمان پیش از انقلاب پشت سر امام بودم و زمان جنگ نیز همواره همراه امام بودم هم اکنون نیز در کنار رهبری هستم. بنابراین ویژگی سیاسی من در عین حال که اصول گرا هستم با دیگر دوستان من متفاوت است.

وی افزود: ‌من در سال ۸۸ احساس خطر کرده و نپذیرفتم که احمدی‌نژاد تنها نماینده اصول گرایان باشد بسیاری از افراد گفتند که تو را وادار کردند که برای کاهش آرای احمدی‌نژاد وارد میدان شوی اما چنین حرفی حقیقت نداشت. من معتقد بودم اگر راه کنونی را برویم به پرتگاه برویم و اگر پشت دو نامزد دیگر حرکت کنیم شکست می‌خوریم.

رضایی با تاکید بر اینکه من امروز وارد هیچ ائتلافی نمی‌شوم گفت: من نمی‌خواهم امروز هیچ تعهدی بدهم، تعهد من تنها ملت ایران است. حاضر نیستم آزادگی خود را با هیچ بهایی بفروشم.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور قابل حل است گفت: من پیش از ائتلاف‌ها گفتم که اگر گروه ۴۰۰ نفره متشکل از قشرهای مختلف کشور تشکیل شوند و ما کاندیدا‌ها برنامه خود را به آن‌ها ارائه داده و این گروه به ما نمره بدهند بهتر است. من چنین ائتلافی را قبول دارم.

رضایی افزود: بعید می‌دانم دولت ائتلافی پیش از زمان انتخابات شکل بگیرد اما پس از انتخابات دولتی ائتلافی تشکیل خواهیم داد.

دبیر مجتمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در برنامه‌های خود در زمینه سیاست خارجی تصریح کرد: سیاست خارجی کشور ما در اختیار رهبری است اما من قوی‌ترین دیپلمات‌ها را بسیج می‌کنم تا میز دیپلماسی قوی داشته و منافع ملی را از آن بیرون بکشیم تا مساله هسته‌ای را با قدرت حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در دولت خود از اصلاح طلبان نیز استفاده خواهید کرد گفت: دولت ما دولت فراگیر است. من دو شرط برای همکاری اعضای کابینه خود دارم اول اینکه چه اصول گرا و چه اصلاح طلب افراد باید کارآمد باشند و دوم اینکه حتما نظام و رهبری را قبول داشته باشند. در این صورت من فارغ از بحث جناح‌ها از آن‌ها حمایت خواهم کرد چرا که عبور کشور از این گردنه بسیار مهم‌تر است.

رضایی در تشریح اتفاقات سال ۸۸ گفت: ما باید فضای گفتمانی را در کشور به سمت تواضع پیش ببریم تا در دل مردم چیزی باقی نماند که به زد و خورد و درگیری منجر شود. بنابراین من در دولت خود میز گفتگو در کشور را گسترش می‌دهم تا به درک مشترک وتفاهم ملی برسیم.

وی افزود: در سال ۸۸ وقتی نتایج انتخابات اعلام شد دو اتفاق رخ داد یکی اعتراض قانونی و دیگری اعتراض خیابانی بود که من راه اول را در پیش گرفتم لذا تخلفاتی که گزارش شده بود را به شورای نگهبان ارجاع دادم تا آخرین لحظه هم پای حرف خود بودم اما وقتی شورای نگهبان اعلام کرد که نتیجه درست است به آن تمکین کردم و حتی در مراسم تنفیذ نیز حضور یافتم. بنابراین من هم از حقوق شهروندان دفاع کردم و هم به قانون احترام گذاشتم.

رضایی ادامه داد: مردم سالاری دینی دو روی سکه دارد یکی اعتراض ودیگری مشارکت اینکه افتخار جمهوری اسلامی است که فریاد کشیدن را به کشور برگردانده است اما باید به راهی برویم که این اعتراضات قانونی باشد.

وی افزود: اگر قرار است ما تحت امر کسی باشیم این فرد جز شخص رهبری نمی‌تواند باشد ما وظیفه داریم به تعهدی که به مردم می‌دهیم عمل کنیم.

رضایی همچنین در خصوص کشته شدن فرزند خود در دبی تصریح کرد: قرار نیست ما همه را وادار کنیم که مثل ما فکر کنند فرزند حضرت نوح نیز مثل وی نبود. فرزندان من نیز می‌توانند آزادانه فکر کرده و تصمیم بگیرند.

وی افزود: ‌فرزند من در فضای دوم خرداد که به مصاحبه‌های تندتری نیز وجود داشت سه مصاحبه انجام داد که دستگاه‌های اطلاعاتی با پیگیری‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که وی می‌تواند آزاد باشد و حتی من نیز می‌توانم در مجمع از او استفاده کنم اما وی به شکل مشکوکی در دبی به قتل رسید.
البته دراین ماجرا ردی از موساد پیدا کرده‌ایم اما نمی‌توان بدون اسناد دقیق این را به شکل قطعی گفت.

در ادامه دانشجویی از اوپرسید در صورت ورود هاشمی و خاتمی شما در عرصه انتخابات باقی خواهید ماند به وی گفت: من فرض را بر این گذاشتم که هاشمی، خاتمی و مشایی وارد عرصه انتخابات می‌شوند بنابراین با این فرض آمده‌ام وآمدن و یا نیامدن آن‌ها تاثیری در حضورمن در انتخابات ندارد.

رضایی همچنین در خصوص اعتراضات سال ۸۸ عنوان کرد: تظاهرات آن سال ماهیت اجتماعی داشت اما به دلیل ضعف مدیریت رهبران این اعتراضات جنبه سیاسی پیدا کرد. من معتقدم طراحی دشمن برای این انتخابات از ۲۰ سال قبل تهیه شده بود اما آن‌ها این طرح را سوار بر جریانات اجتماعی جامعه کردند و ما نمی‌توانیم بگوییم که ما ۱۴ میلیون فتنه گر داریم. علی رغم علامت پوزبندی که روز دوشنبه این افراد بر دهان خود بسته بودند نشان می‌داد که این اعتراضات اجتماعی است اما هم رهبران آن‌ها و هم عده‌ای که نظام را تنها گذاشتند باعث شدند که اعتراضات اجتماعی به جایی نرسد.

رضایی ادامه داد: ‌در سال ۸۴ تنها ۴ نفر کاندیدا بودند و من سه روز مانده به انتخابات وقتی دیدیم جنبشی که به دنبال آن هستم شکل نمی‌گیرد از انتخابات کنار رفتم چرا که آن موقع همچون امروز و سال ۸۸ احساس خطر نمی‌کردم. من به دنبال ریاست نیستم ویک غبار شلمچه را به ۱۰ رئیس جمهور تحویل نمی‌دهم.
کد مطلب: 28840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *