۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۴

درخواست روسیه از آمریکا برای پایان دادن به تحریم کوبا

مقامات روس ضمن انتقاد از آمریکا برای اعمال تحریم علیه کوبا از واشنگتن خواستند تا به این تحریم‌ها هرچه زودتر پایان دهد.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «پرنسا لاتینا»؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه ضمن انتقاد از آمریکا برای اعمال تحریم علیه کوبا از مقامات واشنگتن خواست تا به این تحریم‌ها هرچه زودتر پایان دهد.
سرگئی لاوروف خطاب به مقامات آمریکایی اعلام کرد: "روسیه همچون دیگر کشورهای جهان با اقدام واشنگتن مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه کوبا مخالفت می‌کند و خواستار حذف هرچه سریع‌تر این تحریم‌ها است."
وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مقامات این کشور در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲ در سازمان ملل خواستار حذف تحریم اقتصادی آمریکا علیه کوبا شده‌اند.
از سال ۱۹۵۹ که دولت سوسیالیستی فیدل کاسترو حاکم شد، حق مالکیت دولتی بود اما پس از اذعان فیدل کاسترو به شکست در بخش اقتصادی با بکارگیری سیاست‌های کمونیستی وضعیت در چند سال اخیر دچار تحول شده است.
جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۶۲ در بحبوحه جنگ سرد، به منظور فشار وارد کردن به فیدل کاسترو کشور کوبا را تحریم کرد.
دولت کندی با این امید که تحریم‌های اقتصادی جدید علیه کوبا بتواند به فلج شدن اقتصاد این کشور منتهی شود سیاست تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را به‌کار گرفته است.
تحریم‌ها برای بیش از نیم قرن، آثار و تبعات منفی بر اقتصاد کوبا داشته است.
طی چند ماه اخیر گزارشاتی منتشر شدند که نشان می دهند که آمریکا از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ مبلغی معادل ۲۰۵ میلیون دلار را صرف براندازی دولت کوبا کرده است.
مطابق با گزارش‌های منتشر شده، قریب به ۸۷% از این مبلغ ۲۰۵ میلیون دلاری از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به‌کار گرفته شده است، که این درست همزمان با دومین دوره از ریاست جمهوری جورج بوش و اولین دور از ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا است.
کد مطلب: 28959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *