۰
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۳
امامی‌کاشانی:

مرکز ثقل جهان اسلام، جمهوری اسلامی است

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: حق انتخاب برای هر کس در دنیا محترم است، ولی این مساله در نظام جمهوری اسلامی ایران یک تکلیف است؛ چراکه دشمن، نظام و کشور را احاطه کرده است و حضور مردم در انتخابات می‌تواند دشمن را به عقب براند.
ایسنا: آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: انتخابات برای ایران نقش مهمی دارد. مرکز ثقل جهان اسلام، جمهوری اسلامی است، به همین دلیل ایران از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی احاطه شده است و هدف، نابودی خیمه ایران است، از این رو انتخابات نقش بسیار مهمی در برآورده نشدن این قصد دشمنان دارد. حضور مردم در انتخابات به طور کلی می‌تواند دشمن را از این اهداف عقب براند.
وی خطاب به کاندیداهای ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: برقراری ارتباط با آمریکا در توان و اختیار شما نیست که بخواهید درباره آن صحبت کنید، بلکه این موضوع از اختیارات رهبری و ولی فقیه است. رییس‌جمهور آینده در حدود اجرایی باید وظایفش را تبیین، ترسیم و بیان کند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری متذکر شد که با خود فکر کنید و ببینید که آیا ویژگی‌های رییس‌جمهور را دارید؟ اگر نداشتید ثبت‌نام نکنید.
امامی‌کاشانی افزود: کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید برنامه‌محور و توان اجرایی پیاده‌سازی برنامه‌هایشان را داشته باشند. توان مدیریتی، برنامه‌، طرح و مشورت از جمله اقداماتی است که باید انجام دهند. رییس‌جمهور آینده باید اولویت‌هایش را به مردم بگوید و برنامه‌هایش را به طور دقیق برای جامعه تشریح کند. ریز برنامه‌ها باید توسط کاندیداها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیان شود. کاندیداها باید بگویند که در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، تولید، ارز، پول و اشتغال کشور چه برنامه‌هایی دارند.
وی افزود: کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید مشاوران اقتصادی استخدام کنند و در خصوص نحوه استفاده از امکانات کشور به تفصیل برای مردم توضیح دهند.
امام جمعه موقت تهران بیان کلی مسائل داخلی و خارجی یا تحقیر مجلس شورای اسلامی یا شوراهای اسلامی شهر و روستا را در شان کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری ندانست.
امامی‌کاشانی با بیان این‌که دشمن جهان اسلام را احاطه کرده است، افزود: برافروختن جنگ به نام مسلمانان و در جهان اسلام توسط دشمن دنبال می‌شود، در حالیکه پیامبر (ص) فرمودند "ریختن خون و آبروی مسلمان بر مسلمان حرام است". سلفی‌ها و آخوندهای آنان که نه شیعه هستند و نه سنی، امروز مصداق پیاده کردن تفکر صهیونیست هستند، اینان اصلا مسلمان نیستند، خیانت علمای دین به خون، ناموس و حریم مسلمانان توسط اینان دنبال می‌شود و اینان باید توسط شمشیر امام زمان (عج) از بین بروند.
وی با گرامیداشت روز معلم، گفت: حکمت، عرفان، ادب، شجاعت و نور وجود امام خمینی (ره) در وجود متفکر بزرگ اسلام یعنی شهید مرتضی مطهری متبلور شد. رحمت خدا بر آن استاد و شاگرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مقام شامخ معلمان، گفت: وزیر آموزش و پرورش در سخنان قبل از خطبه‌ها به سیاستگذاری رهبر معظم انقلاب در این حوزه پرداخت. بنده نیز باید در این باره بگویم رهبر عزیز سرمایه کشور را نسل جوان و درس‌خوانده می‌دانند. این نسل از تکنولوژی، پول و تمام امکانات مادی دنیا بالاترند. این جوانان در آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت می‌بینند و آموزش و پرورش از این نظر اهمیت زیادی دارد.
امامی‌کاشانی افزود: مقام و شخصیت معلم در احادیث نبوی بسیار گرامی داشته شده است، اما چرا تا این اندازه از مقام معلم تجلیل می‌شود؟ نظام آفرینش برای کمال است، کمال نیز با عفت، پاکی و معرفت حاصل می‌شود و مدرسه جای تعلیم و تربیت است و معلم این فطرت آدمی را شکوفا می‌کند به همین دلیل جایگاه و ارزش معلم اینقدر باعظمت است.
وی خطاب به معلمان کشور توصیه کرد: نباید به معلمی با نگاه مادی نگریست. معلمان سعی کنند، معلم خیر باشند، آنان نباید شیوه‌ها، حرف‌ها و حرکت‌های نادرست مبتنی بر هوای نفس را به دانش‌آموزان آموزش دهند.
امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، گفت: غرب هم روز گرامیداشت مادر دارد. ویکتور هوگو می‌گوید "مادر از آسمان نگاه می‌کند". بیان دنیای غرب درباره زن حداکثر، احترام مادر و خدمات زیاد مادر به فرزندان است اما بیان اسلام از مادر، بیانی استثنایی است. روایات عجیب در کنار آیات شریف قرآن در این زمینه به وفور قابل مشاهده است. قرآن، مادر را بر پدر مقدم داشته و در روایات نیز بهشت زیر پای مادران تعبیر شده است.
امام جمعه موقت تهران افزود: توصیه‌های اسلام و روایات به فرزندان درباره آینده و قیامت است. توقع و انتظار مادر از فرزند در حساب‌کشی روز قیامت به فراموشی سپرده نخواهد شد.
وی با تبیین جایگاه مادر در درگاه الهی، گفت: مادر در درگاه الهی به حدی بزرگ و باعظمت است که دعای مادر به فرزند از دعای پدر به فرزند نافذتر است چون مادر مصداق رحمت و مظهر عاطفه الهی است. خدا از مادر انتظار دارد مطیع او باشد و الگو نیز فاطمه زهرا (س) است. پیروی از گفتار، کردار، عفاف و تقوای حضرت زهرا (س) توصیه شده است و حیف است که مادران چنین الگویی را رها و به الگوهای غربی بچسبند، در حالیکه غرب اجازه نداده است زن جایگاه و عزت خوبی داشته باشد.
کد مطلب: 29036
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *