۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۸

وعده‌های کاندیدای اصول‌گرا: تورم یک رقمی سه ساله، بودجه بدون نفت دو ساله

با توجه به اینکه اقتصاد کشور ما به بیماری هلندی دچار شده است قول می‌دهم تا دو سال آینده بودجه کشور را بدون وابستگی به نفت به مجلس تقدیم کنم و ظرف سه سال آینده نیز تورم دو رقمی را تک رقمی کنم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور ما به بیماری هلندی دچار شده است قول می‌دهم تا دو سال آینده بودجه کشور را بدون وابستگی به نفت به مجلس تقدیم کنم و ظرف سه سال آینده نیز تورم دو رقمی را تک رقمی کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارسلان فتحی‌پور در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در خبرگزاری فارس بیان داشت: من در ابتدا از ابتدای حضورم معتقدم که باید در کشور اصلاحاتی برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم ایجاد شود و آمده‌ام که به سوالات پیدا و پنهان صادقانه جواب دهم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور با حضور خود به دنبال این هستم که حماسه سیاسی و اقتصادی را خلق کنم. چرا که معتقدم خلق حماسه سیاسی نیازمند پیش نیازهایی است و این پیش نیاز‌ها حضور ابزار در انتخابات را می‌طلبد و فکر می‌کنم بتوانم کمک کوچکی در خلق حماسه سیاسی کرده باشم چرا که کمک به خلق حماسه سیاسی ایفای وظیفه مسلمانی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به وضعیت معیشتی کنونی مردم اشاره کرد و گفت: معیشت مردم از ثبات برخوردار نیست و من می‌خواهم در دولت آینده این قسمت از زندگی مردم را ارتقا بخشم و این را نیز می‌دانم که بهبود وضعیت معیشتی مردم از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه سخنرانی خود در میان اصحاب رسانه بیان داشت: رشد نقدینگی حاصلش کسری بودجه و عدم درخواست عرضه و تقاضا با یکدیگر است و همچنین ذخیره سازی کالاهای ضروری باعث شده تا تورم در کشور ایجاد شود و این‌ها همگی دست به دست هم داده‌اند و مشکل معیشتی مردم را ایجاد کرده‌اند.

فتحی‌پور با بیان این مطلب که تنها از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم اما نزدیک به ۴۹ هزار میلیارد تومان در این راستا به مردم یارانه پرداخت کرده‌ایم و این خود نشان دهنده این است که نتوانستیم که در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قوانین را به خوبی اجرایی و زندگی استانداردی را برای آحاد مردم در کشور ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک زندگی استاندارد برای مردم در کشور در آینده‌ای نزدیک برای مردم ایجاد کنیم باید در وهله اول تعریف درستی از زندگی استاندارد داشته باشیم چرا که امروزه در بسیاری از جا‌ها شعارهایی در این زمینه می‌دهند و بیان می‌کنند که پرداخت یارانه‌ها باید با رقم‌های غیرمعقول افزایش یابد اما اینگونه شعار‌ها و بیانات تعریف درستی از زندگی استاندارد نیست.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تا زمانی که تورم را مهار نکرده‌ایم و کسری بودجه و رشد نقدینگی موجود در کشور را در مسیر درست هدایت نکنیم قطعا نخواهیم توانست زندگی استاندارد برای مردم ایجاد کنیم.
فتحی‌پور در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه نیز گفت: تا زمانی که ثبات اقتصادی در کشور فراهم نشود و ساختار تولید و حمایت از تولید اصلاح نگردد فاز دوم هد

فمندی یارانه‌ها قطعا تورم ۵۰ درصدی را به دنبال خواهد داشت و من به دنبال اجرای این مورد نیستم.

فتحی‌پور بیان داشت: برای اینکه بخواهیم اقتصاد کشور را بهبود بخشیم باید از نظر کار‌شناسی اقتصاددانان برای بهبود وضعیت اقتصادی کمک بگیریم و من در آینده و دولت آتی خودم پارلمان اقتصاددانان را در کشور شکل خواهم داد و تمامی مسائل در حوزه اقتصادی را با کمک این نمایندگان پارلمان مطرح خواهم کرد.

وی تاکید کرد: با بی‌ثباتی نرخ ارز و قانون مقررات صادرات و واردات نمی‌شود فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در کشور اجرایی کرد.

فتحی‌پور گفت: امروز خطایی در کشور مشاهده می‌شود و آن خطا این است که به کالاهای اساسی ارز مرجع ارائه نشود اما مجریان این طرح نمی‌دانند با بیان این گونه حرف‌ها و طرح‌ها قیمت‌ها سریع بالا خواهد رفت و نوسانات قیمت در کشور خواهیم داشت. ما باید نحوه توزیع کالا‌ها در کشور را ساماندهی کنیم چرا که امروز در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است و کالا‌ها با نرخ ارز مرجع وارد می‌شوند ولی با نرخ آزاد به مردم فروخته می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در دولت آینده من کسی حق ندارد فرد دیگری را تحقیر، تهدید و یا هتک حرمت کند و ایده تحقیر، تهدید و یا هتک حرمت ایده دولت من در آینده نیست و این را می‌دانم که کشور نیاز به آرامش دارد و با خرد جمعی به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی اجتماعی هستم.

فتحی‌پور با بیان این مطلب که در کشور ما اجرای اقتصادی مدل خاصی ندارد گفت: من در دولت آینده خودم برای ارائه طرح و یا لایحه به مجلس حداقل با ۵۰۰ کار‌شناس مشورت و همفکری خواهم کرد تا طرح‌ها و لایحه‌ها بدون تغییردر مجلس مصوب شوند و قطعا بدون نظر کار‌شناسی هیچ طرح و لایحه‌ای به مجلس نخواهم داد.

وی افزود: امروز در مجلس قوانین مصوب می‌شوند ولی همه قوانین سال آینده برای اجرا نیازمند اصلاح هستند و دلیلش هم این است که قوانین و لوایح وطرح‌ها بدون نظر کار‌شناسی به مجلس ارائه شده است و اگر ما بتوانیم این وضعیت را به خوبی سامان دهیم قطعا خواهیم توانست اختلافات بین قوا را کاهش دهیم.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کسانی که مدعی هستند مطیع مقام معظم رهبری هستند مدعی‌اند که مطیع فرمان‌های مقام معظم رهبری هستند باید در عملکردشان نیز این ادعا دیده شود اما نمی‌دانم چرا در بیان چیزی را مطرح می‌کنند ولی در اجرا همه چیز را به حاشیه می‌کشانند به گونه‌ای که در نشست میان نمایندگان مردم و مجلس تنها مساله‌ای که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری آن هم بهبود وضعیت معیشتی مردم است به حاشیه کشانده شد و امروز نیز کاملا به فراموشی سپرده شده است.

فتحی‌پور گفت: ما به دنبال این هستیم تا با چراغ قوه در تاریکی به دنبال دانش جدید تکنولوژی در اقتصاد باشیم و با این دانش اقتصاد کشور را نجات دهیم.

وی افزود: برای اینکه بخواهیم تولید را در کشور بالا بریم باید با کشورهایی که با آن‌ها رابطه داریم احترام بگذاریم تا بازارهای هدف را همچنان در اختیار داشته باشیم و با کشورهای هم جوار خودمان که در منطقه با آن‌ها زندگی می‌کنیم روابطمان بهتر از گذشته شود چرا که آن‌ها در حال حاضر متوجه شده‌اند که استکبار حنایش رنگی ندارد و ما می‌توانیم با استفاده از این بی‌رنگی حنای آن‌ها به نفع خود حرکت کنیم.

فتحی‌پور بیان داشت: با حمایت از تولید، مشکل اشتغال زایی در کشور نیز حل خواهد شد و من به شما قول می‌دهم تا سه سال آینده تورم کشور را تک رقمی کنم و این امر را نیز با مهار تورم و عغدم استفاده از دلارهای نفتی که بیماری هلندی را برای ما ایجاد کرده است این امر محقق شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه‌های خارجی افزایش یافته در کشور و انتشار اسکناس عوامل اصلی تشدید بیماری هلندی در کشور است.

فتحی‌پور با بیان این مطلب که در دولت آینده من به جد با پدیده دروغ مبارزه خواهد شد به دنبال این هستیم که با فرهنگ سازی این پدیده زشت را در اقتصاد و فساد اداری ریشه کن کنیم چرا که من معقتدم ریشه فساد اقتصادی و اداری کشور ما دروغ است.چرا که قانون گریزی، اختلاس، جعل اسناد، چاپلوسی، دورویی همه از دروغ نشات می‌گیرد و من به دنبال این هستم که جامعه‌ای بدون دروغ داشته باشیم و می‌توانیم با ریشه کنی دروغ زندگی بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

فتحی‌پور با بیان این مطلب که مهم‌ترین چالش اقتصادی کشور وضعیت نقدینگی و رشد سفته بازی دلالان است گفت: ما به دنبال این هستیم که در دولت آینده با برنامه‌های اقتصادی خود تولید را محور اصلی قرار دهیم و جایگزین سفته بازی کنیم و معتقدیم که اگر محوریت دولت در تولید باشد قیمت‌ها در کشور رقابتی، اشتغال زایی، افزایش واردات، کاهش و رشد صادرات را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دولت آینده شما برنامه‌ای برای تحریم‌ها دارد یا خیر گفت: برای تحریم‌های آینده به دنبال این هستیم تا با مدیریت صحییح و ایجاد رابطه دوستانه با کشورهای همسایه و کشورهایی که با آن‌ها رابطه داریم و نگه داری بازارهای هدف تحریم‌ها را دور بزنیم و می‌دانم با مدیریت صحیح این ادعا‌ها محقق خواهد شد.

وی در رابطه با کناره گیری خود از صحنه انتخابات نیز گفت: ‌تاکنون با کسی نه صحبت و نه ائتلاف و کرده‌ام و اگر بدانم مصلحت کشور این است که من باید کناره گیری کنم حتی اگر پیروز میدان نیز باشم به آن تمکین خواهم کرد و از کسی که رای بیشتر نسبت به من داشت کنار خواهم کشید اما تاکنون تصمیم به عقب نشینی نگرفته‌ام و اگر هم تنها بخواهم کناره گیری کنم به نفع کسانی کناره گیری خواهم کرد که برنامه‌های من را بپذیرند و یا برنامه‌هایشان با من در یک راستا باشد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از هر کاری در دولت‌آینده به دنبال کسری بودجه‌ها هستم و قول می‌دهم ظرف دو سال آینده بودجه کشور را بدون وابستگی به نفت ببندم.

وی گفت: در دولت آینده به دنبال این هستم که خوش حسابی مالیاتی را فرهنگ کنم و افراد را تشویق به پرداخت مالیات نمایم.

فتحی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در کابینه خود از زنان نیز استفاده خواهید کرد گفت: قطعا برای مدیریت امور زنان حضور زنان را در کشور افزایش خواهم داد و برای استفاده آن‌ها در کابینه از نظر کار‌شناسان بهره خواهم گرفت.
کد مطلب: 29122
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *