۰
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹

رانندگی زن‌ها منضبط‌تر است

بر اساس آمارهای به‌دست آمده آمار تخلفات رانندگی در میان زنان نسبت به آنهایی که گواهینامه دارند کمتر از مردان است.
رئیس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس آمارهای به‌ دست آمده میزان تخلفات رانندگی در میان خانم‌ها به نسبت کسانی که گواهینامه دارند، کمتر از تخلفات رانندگی آقایان است.

سردار اسکندر مؤمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: بر اساس آمارهای به‌دست آمده آمار تخلفات رانندگی در میان زنان نسبت به آنهایی که گواهینامه دارند کمتر از مردان است.

وی ادامه داد: در مجموع به نسبت کسانی که گواهینامه دارند زنان بیشتر در رانندگی مرتکب تخلفات ساکن می‌شوند که این تخلفات شامل مواردی مانند پارک دوبله و پارک ممنوع است ولی در آقایان بیشتر تخلفات سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ است.

رئیس پلیس راهور کشور ادامه داد: زنان به‌دلیل اینکه از حساسیت بیشتری برخوردارند در رعایت قوانین رانندگی بیشتر دقت می‌کنند و به همین دلیل تخلفاتی مانند سرعت و سبقت در میان آنها کمتر دیده می‌شود.

سردار مؤمنی در حالی از رانندگی کم تخلف بانوان ابراز رضایت می‌کند که هنوز بخشی از جامعه مردان کشور نسبت به این موضوع دید خوبی ندارند و چه بسیار اتفاق می‌افتد که در خیابان‌ها وقتی دیده می‌شود که زنی در حال رانندگی است و یا در حین آموزش رانندگی است از سوی مردان رعایت بسیاری از قوانین نادیده گرفته می‌شود و بوق ممتد و نوربالا زدن سهم زنان راننده می‌شود در حالیکه رانندگی یکی از مهارت‌هایی است که بدون در نظر گرفتن جنسیت هر فرد به میزان آموزش، مهارت و استعداد فرد بستگی دارد.
کد مطلب: 29228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *