کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهمان‌پرست:

اسرائیل منتظر پاسخ کوبنده باشد

15 ارديبهشت 1392 ساعت 21:20

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند جنایاتی که در سوریه مرتکب شد بی‌جواب نخواهد ماند و منتظر پاسخ کوبنده باشند.


فارس: رامین مهمانپرست عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری خوزستان با اشاره به اوضاع سوریه اظهار کرد: سوریه کشوری است که در منطقه نقش موثری دارد و در همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و به همین دلیل کشورهای فرامنطقه‌ای با اهداف سیاسی مشخص وضعیتی بحرانی را در این کشور به وجود آورده‌اند.
وی با اشاره به اینکه آنچه در سوریه اتفاق افتاده است ناشی از مسائل داخلی نیست اذعان داشت: سوریه با موقعیت ویژه‌ای که در منطقه دارد می‌تواند یک زنجیره برای ایجاد همکاری های منطقه ای بین کشورها باشد به همین دلیل رژیم صهیونیستی قصد دارد با اهداف برنامه ریزی شده و با جنایت، این کشور را به محیطی نا امن تبدیل کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سوریه را به عنوان مهمترین حلقه جبهه مقاومت در منطقه می‌شناسد، ادامه داد: این رژیم نامشروع، بعد از موج بیداری اسلامی دچار آشفتگی شد زیرا مردم منطقه و دولت‌های منتخب مردم، به دنبال قطع وابستگی با رژیم صهیونیستی بودند، بنابراین، این رژیم با تمام امکانات هر جنایتی را در سوریه انجام می‌دهد.
وی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن مکان‌های علمی سوریه اشاره کرد و گفت: هدف رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن مکان‌های علمی سوریه از بین بردن همه زمینه‌های خدمت علمی، ایجاد ناتوانی دفاعی و پیشرفت در این کشور است.
مهمانپرست افزود: کشورهای منطقه باید هوشیار باشند و بدانند ایجاد بی ثباتی در منطقه ورود به بازی صهیونیستی است اما رژیم اشغالگر قدس بداند این جنایت‌ها بی پاسخ نخواهند ماند و ظلم و جنایت در منطقه ماندنی نیست.
وی خاطر نشان ساخت: رژیم صهیونیستی خیلی اصرار دارد که پای قدرت‌های بزرگ غربی را به باتلاق سوریه باز کند و اگر اینکار انجام شود نمی‌توانند به سادگی از میدان خارج شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص افزود: کشورهای غربی متوجه این طراحی هستند و بعید است که با این روش وارد منطقه شوند.
وی با بیان اینکه ملت سوریه نسبت به این دسیسه‌ها آگاه هستند تصریح کرد: کسانی که از سوریه دفاع می‌کنند چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام وجود مبارزه می‌کنند.
مهمانپرست با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم ثبات و امنیت در سوریه برقرار شود عنوان کرد: هدف اصلی ما باید حمایت از خواسته‌ها و مطالبات مردم سوریه باشد و این مطالبات را خود مردم مطرح می‌کنند و فراهم سازی زمینه برای برگزاری انتخابات در سوریه و اینکه مردم سرنوشت خود را تعیین کنند از ضروریات این کشور است.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم دسیسه‌ها در سوریه متوقف شود بیان کرد: کشورهایی که تلاش می‌کنند نا امنی در سوریه ایجاد شود به دنبال خواست این ملت نیستند و در بازی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است غرق هستند در مقابل این حرکات کشورهای منطقه موظف هستند اقدامات کمکی به سوریه را فراهم کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه هتک حرمت به صحابه پیامبر را محکوم کرد و گفت: اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد اوج کینه این رژیم نامشروع را نسبت به اسلام و کشورهای اسلامی نشان می‌دهد.
وی افزود: این رژیم با به کارگیری همه ابزارهای خود به دنبال ضربه زدن به کشورهای جهان اسلام و تفرقه بین فرقه‌های اسلامی است و این حرکت تکمیل کننده دشمنی رژیم صهیونیستی با اسلام است اما باید بدانند این حرکت عواقب سنگینی برای آنها خواهد داشت.


کد مطلب: 29277

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/29277/اسرائیل-منتظر-پاسخ-کوبنده-باشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir