۲
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۳

مهر تایید سخنگوی قوه قضاییه بر نقد "فریادگر" درباره پورمحمدی

مهر تایید سخنگوی قوه قضاییه بر نقد "فریادگر" درباره پورمحمدی
سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر این موضوع که طرح مساله فساد ۴۵۰ میلیون یوروی توسط رییس سازمان بازرسی کل کشور کار درستی نبوده است، بر نقد اخیر پایگاه خبری فریادگر در مورد اظهارات پورمحمدی، مهر تایید زد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا در زمینه فساد ۴۵۰ میلیون یوروی که رییس سازمان بازرسی کل کشور از آن خبر داده، پرونده‌ای تشکیل شده یا فقط یک ژست انتخاباتی است؟ گفت: مسوولان مختلف به لحاظ مسوولیتشان ممکن است یکسری اطلاعات در اختیارشان قرار بگیرد. آیا حق دارند این اطلاعات را که احیانا طبقه‌بندی هم هست، در اختیار دیگران قرار دهند؟ مسلما در برخی مسائل حق ندارند؛ یعنی اگر فردی مسوول است چه در زمان مسوولیت و چه بعد از آن حق ندارد اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ را در اختیار دیگران قرار دهد. وی ادامه داد: مطلب دیگر این است که قانون اجازه نمی‌دهد تا قبل از قطعیت حکم در مورد یک متهم صحبت شود. مساله دیگر این است که خیلی از اوقات اطلاعاتی را که یک دستگاه نظارتی یا غیر نظارتی در اختیار دارد، مکانیزم استفاده از آن پیش‌بینی شده و فرد مسوول حق ندارد به هر طریقی عمل کند. محسنی‌اژه‌ای با بیان این که شفاف‌سازی بسیار خوب است، گفت: طبق قانون اگر بتوانیم در مساله‌ای مخصوصا مالی و همچنین مسائلی که جامعه با آن سرو کار دارد شفاف‌سازی کنیم،‌ بسیار خوب است. همچنین خوب است که مردم در جریان امور قرار گیرند. اگر قانون به ما اجازه داد چیزی را باز کنیم خیلی خوب است. اما اگر به عنوان اینکه خودمان چیزی را تشخیص دادیم بدون مکانیزمی که قانون تعیین کرده مطرح کنیم؛ چه بسا در بعضی موارد خلاف شرع، قانون و قابل تعقیب باشد. وی گفت: درباره مطلبی که به نقل از رییس سازمان بازرسی مطرح شد که البته ایشان در حال حاضر به مرخصی رفته‌اند، اگر از خود من بپرسید می‌گویم به نظر من حداقل طرح این موضوع در شرایط کنونی به جهاتی صحیح نبوده است. آیا اطلاعاتی که در اختیار شما است، قانون به شما اجازه داده آن را افشا کنید؟ اگر شما اطلاعاتی دارید مجاز هستید آن را مطرح کنید یا باید آن را در اختیار دستگاه قضایی یا سیستم‌های دیگر قرار دهید؟ ثانیا در فضای کنونی آیا طرح این مساله موجب التهاب جامعه نمی‌شود؟

پیش از این، پایگاه خبری فریادگر در نقدی بر اظهارات پورمحمدی نوشته بود : "پورمحمدی گفته قطعا معاون رییس جمهور در پرونده ۴۵۰ میلیون یورویی کیش دست داشته و اسناد آن منتشر می‌شود. اینکه این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چرا تازه به یاد افشاکردن این پرونده ها افتاده، طبیعتا ارتباط مستقیمی با کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری دارد؛ اما پرسش اینجاست که چرا امثال پورمحمدی، در زمان حضور در دولت سکوت کرده بودند و پس از خروج از کابینه هم، با وجود انتخاب به عنوان رییس سازمان بازرسی کل کشور، مدتها این پرونده ها را به طور علنی اعلام نکردند و زمانی که کاندیداتوری خود را در انتخابات اعلام کردند، مدام وعده افشاگری درباره پرونده ها را دادند؟"
برای خواندن متن کامل گزارش پیشین فریادگر کلیک کنید.
کد مطلب: 29350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *