۰
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹
پ‌ک‌ک:

ارتش ترکیه با اقدامات تحریک‌آمیز، عقب‌نشینی را مختل می‌کند

حزب کارگران کردستان با صدور بیانیه‌ای از اقدامات تحریک‌آمیز ارتش ترکیه انتقاد کرده و آن را مختل ‌کننده خروج صلح‌جویانه این گروه شورشی از خاک این کشور دانسته است.
به گزارش فارس، حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) اعلام کرده ارتش ترکیه در روند خروج صلح‌آمیز این گروه جدایی‌طلب از خاک این کشور اخلال ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شورشی‌های ترکیه گفته‌اند ارتش این کشور با تشدید فعالیت‌ها پهپادهای جاسوسی و ارسال نیروها و تجهیزات نظامی، خروج مبارزان این جنبش از منطقه جنوب شرقی که قرار است از چهارشنبه آغاز شود را با اخلال مواجه کرده‌اند.
«مراد قاراایلان»، فرمانده حزب کارگران کردستان ماه گذشته به شورشی‌های پ‌ک‌ک فرمان داد در راستای پایان بخشیدن به سه دهه درگیری با دولت آنکارا از خاک ترکیه خارج و به سمت پایگاه‌های شمال عراق بروند.
با این حال، فضای عدم اطمینان در مناسبات دو طرف همچنان پابرجاست. پ‌ک‌ک درخواست دولت برای اینکه شورشی‌ها سلاح‌هایشان را بر زمین بگذارند، قبول نکرده و گفته آنها می‌ترسند همانند یکی از دفعات قبلی عقب‌نشینی مورد حمله قرار بگیرند.
ارتش ترکیه هم نشان داده که سوء ظن‌ها تنها به شورشی‌ها اختصاص ندارد و آنها هم نگرانی‌هایی دارند.
حزب کارگران کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «فعالیت‌های شناسایی مداوم پهپادهای فرایند عقب‌نشینی را به تأخیر می‌اندازند.»
این بیانیه افزوده: «تشدید ارسال محموله‌های نظامی و تحرکات نظامی نه تنها بر فرایند عقب‌نشینی اثر منفی می‌گذارد بلکه بسترهای تحرکات و درگیری‌های بیشتر را فراهم می‌آورد.»
حزب کارگران کردستان اضافه کرده ساخت پاسگاه‌های نظامی و سد در جنوب شرقی ترکیه هم اقداماتی تحریک‌آمیز هستند.
علی‌رغم این، در این بیانیه تصریح شده انتظار می‌رود خروج شورشی‌ها سر موعد مقرر آغاز شود و اولین گروه ظرف هفته آینده عازم عراق شوند.
کد مطلب: 29466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *