۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۶

اسکان اضطراری زلزله زده های شهرستان های اهر و هریس به اتمام رسید

رضا صدیقی فرماندار اهر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه خاک برداری در مناطق زلزله زده این شهرستان شروع شده است، افزود: درصدد تهیه کانکس برای اسکان موقت آسیب دیده ها هستیم.
وی همچنین از تشکیل ستاد بازسازی در این شهرستان خبرداد و گفت: پس از نقشه برداری کارشناسان بنیاد مسکن و تشکیل پرونده برای استفاده از تسهیلات بانکی بازسازی واحدهای مسکونی، گروه های مهندسی این دفتر به مناطق زلزله زده اعزام شده و نظر خود را نسبت به نحوه بازسازی واحدهای خسارت دیده اعلام می کنند.

صدیقی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز نسبت به تغییر مکان روستاهایی که ۱۰۰ درصد تخریب شده اند اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از ۳۰۵ روستای این شهرستان در اثر زلزله اخیر آسیب دیده اند، افزود: میزان خسارت بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.

صدیقی از خسارت وارده به ۵۰ درصد از واحدهای شهری این شهرستان خبرداد و اعلام کرد: خسارت زلزله اخیر این شهرستان به جز تاسیسات زیربنایی دو هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

فرماندار شهرستان هریس هم با اعلام اینکه اسکان اضطراری زلزله زده های این شهرستان به اتمام رسیده است، گفت: ۴۰ روستای این شهرستان بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

داریوش مرادی تعداد قربانیان این حادثه در شهرستان هریس را ۱۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۸۰ نفر هم مصدوم شده اند.

فرماندار شهرستان ورزقان هم اعلام کرد: اسکان اضطراری آسیب دیده های این شهرستان رو به اتمام است.

محرم فروغی عمده اقلام مورد نیاز زلزله زده ها را نان و آب ، قند و چای ، خرما، کلمن آب و فلاکس چای ، دارو و وسایل بهداشتی عنوان کرد.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈ ریشتر ˈ شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.
کد مطلب: 2948
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *